دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1402 - 16:05
رئیس سابق مرکز مطالعات فلسطین ریاست جمهوری:

ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی در جنگ غزه نمایان شد

ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی در جنگ غزه نمایان شد
رئیس سابق مرکز مطالعات فلسطین ریاست جمهوری گفت: عملیات طوفان الاقصی هیمنه و شکوه رژیم اسرائیل با ادعای داشتن بزرگ‌ترین سیستم اطلاعاتی و امنیتی جهان را از بین برد.
کد خبر : 886285

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا سلطان‌شاهی رئیس سابق مرکز مطالعات فلسطین ریاست جمهوری در نشست تبیینی عملیات طوفان الاقصی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد، اظهار کرد: عملیات الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به وسیله حماس بر اساس اصل غافلگیری آعاز شد. هیچ یک از اشخاص و سازمان‌ها در ایران و حتی خود حماس به جز شاخه نظامی آن هم به صورت موازی از این موضوع اطلاع نداشت.

وی این عملیات را در ۷۵ سال، تأسیس رژیم غاصب اسرائیل بی‌نظیر دانست و افزود: یک گروه نظامی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفری با تجهیزات نظامی انفرادی عملیات گسترده‌ای را با گرفتن چند شهرک صهیونیستی انجام داد و دنیا را شگفت‌زده کرد.

رئیس سابق مرکز مطالعات فلسطین ریاست جمهوری، دلایل عملیات بزرگ حماس را هتک حرمت به قدس، آزادی ۶ هزار اسرای فلسطینی و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برشمرد و تبیین کرد: اعضای حزب راست گرای قدرتمند اسرائیل، بن گویر در مناسبت‌های مختلف وارد مسجد الاقصی شدند و ادعای تخریب و برپایی معبد سلیمان را داشتند، چنین به نظر رسید در صورت تکرار این بی‌حرمتی‌ها آینده‌ای برای مسجد الاقصی نیست.

سلطان‌شاهی اهداف حماس از این عملیات را ناشناخته دانست و گفت: اگر آرمان و هدف را ندانیم پیداست که پایان جنگ قابل پیش‌بینی نخواهد بود.

وی پیامد‌های جنگ را از بین رفتن قدرت بازدارندگی رژیم اسرائیل دانست و عنوان کرد: دستگیری و اسارت بعضی از ژنرال‌های ارتش صهیونیست در منزل شخصی و انتقال آنان به غزه توسط حماس، هیمنه و شکوه رژیم اسرائیل با ادعای داشتن بزرگ‌ترین سیستم اطلاعاتی و امنیتی جهان را از بین برد.

رئیس سابق مرکز مطالعات فلسطین ریاست جمهوری مطرح کرد: سناریو‌های محتمل در آینده این جنگ شامل گسترش جنگ با دخالت جبهه مقاومت، تبدیل جنگ سرزمینی به جهانی و یا نابودی کامل حماس می‌شود.

سلطان‌شاهی ادامه داد: اولویت آمریکایی‌هایی‌ها در مهار چین و روسیه سبب شده که آنها خواستار گسترش جنگ در خاورمیانه و منطقه نباشند در پیش بودن انتخابات آمریکا، حزب دموکرات یکی از دستاورد‌های خود در دولت فعلی، عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل برشمرده بود که پیداست با طولانی شدن جنگ این ادعا کمرنگ خواهد شد.

وی آتش بس بدون نابودی حماس را بهترین دستاورد این جنگ در آینده معرفی کرد و توضیح داد: آتش بس، سبب مبادله اسرا و آزادی همه اسیران فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی خواهد شد و با وجود حماس، مبارزه علیه اشغالگیری رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته