دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

نقش بسیار کمرنگ بخش مهارتی؛ اشکال اساسی آیین نامه ارتقای اساتید/ بخش عمومی به منظور ماموریت گرایی هر دانشگاه اضافه شود!

نقش بسیار کمرنگ بخش مهارتی؛ اشکال اساسی آیین نامه ارتقای اساتید  بخش عمومی به منظور ماموریت گرایی هر دانشگاه اضافه شود!
عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: بخش مهارتی در آیین نامه ارتقای اساتید بسیار کمرنگ دیده شده است و این مورد یکی از اشکالات اساسی آیین نامه فعلی است. 
کد خبر : 886008

عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره انتقاد نسبت به آیین نامه موجود ارتقای اساتید اظهار کرد: آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی باید قسمتی از پازلی باشد تا تصویر کشور را در مرجعیت علمی تکمیل کند.

وی افزود: آیین نامه قبلی ارتقای هیئت علمی برای همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به صورت یکسان طراحی شده بود، در صورتی که حرکت به سمت دانشگاه ماموریت گرا و مسئله محور نیازمند آیین نامه‌ای است که دارای بخش عمومی باشد. 

خسرویان تصریح کرد: در آیین نامه ارتقای اساتید باید متناسب با ماموریت هر دانشگاه شاخص‌هایی مجزا برای هر مرکز آموزشی، دانشگاه و یا پژوهشکده تدوین شود که این موضوع جای کار دارد و باید با خبرنگار هر بخش به صورت جداگانه بحث شود. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: آموزش عالی زیرنظام‌های متنوعی دارد و در یکی از بخش‌های آیین نامه که نشان بارز از وجود مشکل دارد بحث حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، یعنی شرایط برای حوزه مهارتی کمتر دیده شده است و امیدواریم وزارت عتف و شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازنگری آیین نامه‌های ۴ گانه به حوزه مهارتی توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب