نقش بسیار کمرنگ بخش مهارتی؛ اشکال اساسی آیین نامه ارتقای اساتید/ بخش عمومی به منظور ماموریت گرایی هر دانشگاه اضافه شود!
عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفهای کشور در گفتوگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره انتقاد نسبت به آیین نامه موجود ارتقای اساتید اظهار کرد: آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی باید قسمتی از پازلی باشد تا تصویر کشور را در مرجعیت علمی تکمیل کند.
وی افزود: آیین نامه قبلی ارتقای هیئت علمی برای همه دانشگاهها و پژوهشگاهها به صورت یکسان طراحی شده بود، در صورتی که حرکت به سمت دانشگاه ماموریت گرا و مسئله محور نیازمند آیین نامهای است که دارای بخش عمومی باشد.
خسرویان تصریح کرد: در آیین نامه ارتقای اساتید باید متناسب با ماموریت هر دانشگاه شاخصهایی مجزا برای هر مرکز آموزشی، دانشگاه و یا پژوهشکده تدوین شود که این موضوع جای کار دارد و باید با خبرنگار هر بخش به صورت جداگانه بحث شود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفهای کشور ادامه داد: آموزش عالی زیرنظامهای متنوعی دارد و در یکی از بخشهای آیین نامه که نشان بارز از وجود مشکل دارد بحث حوزه آموزشهای فنی و حرفهای است، یعنی شرایط برای حوزه مهارتی کمتر دیده شده است و امیدواریم وزارت عتف و شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازنگری آیین نامههای ۴ گانه به حوزه مهارتی توجه ویژه داشته باشند.
انتهای پیام/