دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1402 - 09:15

دانشجوی دانشگاه آزاد مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات سوئیس را کسب کرد

دانشجوی دانشگاه آزاد مدال طلای مسابقات جهانی  اختراعات سوئیس را کسب کرد
دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات با اختراع «دستگاه رسوب‌زدایی مغناطیسی سیال تأسیسات حرارتی» مدال طلای جشنواره اختراعات سوئیس را کسب کرد.
کد خبر : 885427

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسین شاه‌آبادی دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با اختراع «دستگاه رسوب‌زدایی مغناطیسی سیال تأسیسات حرارتی» مدال طلای جشنواره اختراعات سوئیس در سال ۲۰۲۳ را کسب کرد.

این اختراع با عنوان انگلیسی The device and method of magnetic descaling of the fluid of thermal facilities معادل فارسی «دستگاه و روش رسوب‌زدایی مغناطیسی سیال تأسیسات حرارتی» توانست با نظر هیئت داوران مدال طلای سومین دوره مسابقات فدراسیون بین‌المللی مخترعین (IFIA) در ژنو سوئیس در سال ۲۰۲۳ را از آن خود کند.

دانشجوی دانشگاه آزاد مدال طلای مسابقات جهانی  اختراعات سوئیس را کسب کرد

هرچند کاربرد عمومی این اختراع در تأسیسات ساختمان است و طراحی آن با هدف حذف ذرات معلق که سبب ایجاد رسوب می‌شوند انجام شده؛ اما می‌توان از این اختراع با تغییر فیلتر برای جداسازی یک مایع یا ذرات معلق در سیال در نمونه‌های آزمایشگاهی یا نیمه‌صنعتی و صنعتی در خطوط تولید هم استفاده کرد. علاوه بر اینها این پمپ در سیستم‌های بسته برای سیرکوله سیال گرم و سرد کاربرد دارد ازجمله سیرکوله آب گرم و آب سرد در سیستم‌های حرارتی و برودتی مانند سیرکوله آب گرم بهداشتی و... همچنین برای تأمین فشار سیال در سیستم‌های باز مانند تأمین فشار آب در منازل. گذشته از اینها استفاده از آن در آتش‌نشانی‌ها قابل امکان‌سنجی است.

مسابقات بین‌المللی و تخصصی اختراعات کشور سوئیس هر سال زیر نظر و حمایت مستقیم دولت فدرال سوئیس و شهردار ژنو و با حمایت سازمان مالکیت فکری ملل متحد WIPO، حمایت فدراسیون جهانی مخترعین IFIA، سازمان‌های علمی و تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعان و وزارتخانه‌های علوم، آموزش و تحقیقات بیش از ۴۵ کشور ازجمله فرانسه، آلمان، رومانی، روسیه، کرواسی، مالزی، مجارستان پرتغال، هلند، اسپانیا، کره جنوبی، تایوان، ایران و... برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته