دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1402 - 11:54

ایران در حال تحول فرهنگی بزرگ؛ نتایج به‌زودی نمایان می‌شود

ایران در حال تحول فرهنگی بزرگ؛ نتایج به‌زودی نمایان می‌شود
مشاور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور ائمه جمعه با بیان اینکه این شورا در حال رقم زدن تحول فرهنگی در کشور است، گفت: نتایج این تحول به‌زودی نمایان می‌شود.
کد خبر : 885096

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی دبیر نشست تخصصی «نقش و جایگاه دانشگاه و حوزه در حکمرانی دینی» و مشاور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور ائمه جمعه در این نشست گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در تمامی حوزه‌های مسئولیت خود که برخی تا پیش از این مورد غفلت واقع شده بودند، ورود کرده و در حال رقم زدن تحول فرهنگی در کشور است.

وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده، شورای عالی انقلاب فرهنگی به قرارگاه واقعی فرهنگی کشور تبدیل و نتایج این اقدام‌ها به‌زودی نمایان می‌شود.

دبیر نشست تخصصی «نقش و جایگاه دانشگاه و حوزه در حکمرانی دینی» افزود: تبیین نقش دانشگاهیان و روحانیون در حکومت دینی به‌عنوان یکی از مسائل مهم و مورد انتظار از نخبگان از جمله اهداف برگزاری این نشست است.

قاضی دزفولی، نامه امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر را اساسنامه حقوق بشر اسلامی و حکومت دینی دانست و تصریح کرد: این نامه دارای مضامین عالی فراوانی است که باید محور پژوهش برای تبیین ابعاد حکومت دینی قرار گیرد.

وی تشریح کرد: حکومت امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف حکمرانی بر مبنای علم، دانش و عقلانیت است و جبهه مقابل امام عصر (عج) جبهه جاهلان مدرن هستند.

مشاور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور ائمه جمعه گفت: مهم‌ترین ابزار در حمایت و همراهی با امام عصر(عج) در برابر متحجران سطحی‌نگر، توجه به جهاد تبیین است.

وی با تأکید بر اینکه امام مهدی(عج) ویران‌کننده جاهلیت مدرن است، افزود: حاکمیت عقلانیت ویژگی بارز حکومت امام زمان(عج) است، به همین دلیل جامعه منتظر نیز باید در مسیر عقلانیت گام بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته