دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عسگری: داور دربی تسلط کافی نداشت/ بازیکن استقلال اخراج نشد و یک پنالتی گم شد

عسگری: داور دربی تسلط کافی نداشت  بازیکن استقلال اخراج نشد و یک پنالتی گم شد
رئیس سابق کمیته داوران گفت: موعود بنیادی‌فر اصلاً تسلط کافی بر دربی نداشت و او باید بهتر قضاوت می‌کرد.
کد خبر : 885038

حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره قضاوت موعود بنیادی‌فر در دربی ۱۰۲ سرخابی‌ها که همراه با کمک داور ویدئویی VAR بود، اظهار کرد: در دقایق ابتدایی بازی علی نعمتی بزرگ‌نمایی کرد و می‌خواست با شیطنت باعث جریمه آرمین سهرابیان شود تا داور به بازیکنان استقلال کارت زرد یا قرمز دهد. همچنین روی صحنه‌های اعتراض جواد نکونام که بیش از اندازه بود داور در مرحله اول و دوم به تذکر بسنده کند اما بعد از آن اخطار و حتی اخراج لازم است و دلیلی ندارد چون بازیکن و کاپیتان تیم ملی سرمربی استقلال شده برای هر موردی اعتراض کند و جو بازی را متشنج کند.

رئیس سابق کمیته داوران خاطرنشان کرد: دقیقه ۱۱ داور برای پنالتی چک از VAR کمک گرفت و تصمیم درستی گرفت، چون اصلاً خطای پنالتی رخ نداد. تعادل بازیکن پرسپولیس پس از برخورد با بازیکن هم‌دسته به هم خورد. اواسط نیمه اول برخورد توپ به دست بازیکن استقلال خطایی نبود و داور درست تصمیم گرفت. همچنین برخورد گوستاوو و کنعانی‌زادگان یک برخورد کاملاً فوتبالی بود و نیازی به اعلام پنالتی نبود. دقیقه ۳۷ روی صحنه‌ای که توپ به دست مهدی ترابی خورد، روی شوت خودش بود و به هیچ وجه پنالتی نبود.

عسگری در خصوص قضاوت بنیادی‌فر در نیمه دوم عنوان کرد: اصلاً قضاوت خوبی را در نیمه دوم ندیدیم. داوری که سه بار در جریان بازی برای بازبینی صحنه‌های مشکوک سمت VAR برود، نشان می‌دهد اصلاً تسلط کافی بر جریان مسابقه ندارد. اولین اشتباه دقیقه ۶۰ رخ داد. امید حامدی‌فر با کف استوک به پای شهاب زاهدی ضربه زد و باید با کارت قرمز مستقیم جریمه می‌شد، ولی داور حتی اخطار هم نداد.

رئیس سابق کمیته داوران یادآور شد: دقیقه ۸۲ پس از بازبینی VAR باز هم بنیادی‌فر اعتقادی به پنالتی نداشت در حالی که دست پیمان بابایی مهاجم استقلال توسط علی نعمتی گرفته شد و به وی اجازه نداد جلو برود. در آخرین لحظات هم که داور اعلام پنالتی کرد اصلاً نیازی نبود تا این صحنه را از طریق VAR بررسی کند. به وضوح مشخص بود که علی نعمتی روی آرش رضاوند خطا کرده و داور باید بدون بازبینی صحنه اعلام پنالتی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته