دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیدوارم داور مثل دربی قبل در جشن قهرمانی شرکت نکند

نکونام: آنهایی که می‌گویند استقلال باید قهرمان شود دشمن هستند/ ما هم دنبال هوادار متمول هستیم

نکونام: آنهایی که می‌گویند استقلال باید قهرمان شود دشمن هستند  ما هم دنبال هوادار متمول هستیم
سرمربی تیم استقلال گفت: پرسپولیس را آنالیز می‌کنیم تا از نقاط ضعف و قوت‌شان شناخت کافی داشته باشیم و بدانیم چه برنامه‌ای برای بازی داشته باشیم.
کد خبر : 884856

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار استقلال و پرسپولیس گفت: در دربی مثل تمام بازی‌ها سعی می‌کنیم تیم حریف را آنالیز کنیم تا از نقاط ضعف و قوت‌شان شناخت کافی داشته باشیم و بدانیم چه برنامه‌ای برای بازی داشته باشیم. 

وی ادامه داد: بازی فردا نیاز به تمرکز بالایی دارد. به بچه‌ها گوشزد کردم و باید خیلی حواس‌مان جمع باشد با تمرکز بازی کنیم. امیدوارم بازی جذابی برای هواداران‌مان باشد و با یک بازی خوب بتوانیم نتیجه بگیریم.

سرمربی تیم استقلال درباره اینکه این بازی میان دو مدعی قهرمانی لیگ برتر است، گفت: مدعی‌های قهرمانی یک بحث است که کاملا جداست. اول فصل به هواداران گفتم و روی صحبتم با آنهاست؛ گفتم بعضی وقت‌ها کلاه سر ما می‌رود شیطنت‌ها ما را از راهمان دور می‌کند. برخی تغییرات مدیریتی در استقلال ما را از هدفمان دور کرد. تا استقلال به صدر جدول آمد فشارها شروع شد. نمی‌دانم چرا برخی تیم‌ها که بازیکن گرفتند و از ما خیلی شرایط بهتری دارند و حتی همین الان که باید بازیکن از لیست خارج کنند تا بازیکن بگیرند، صحبت نمی‌کنند؟ وقتی به صدر آمدیم همه گفتند باید قهرمان شویم، اصلا اینطور نیست. لیست امسال ما شده ۱۹ بازیکن زیر ۲۵ سال و شرایطی که تیم‌ها سال گذشته داشتند باعث شد استقلال از همین روند دور شود.

وی در خصوص اینکه بسیاری اعلام کرده‌اند استقلال برنده دربی می‌شود فشاری روی تیمش نیست که نتیجه مدنظر را بگیرد، عنوان کرد: این‌هایی که می‌گویند باید قهرمان شویم و دربی را ببریم، باید حواسمان باشد که سرمان کلاه نرود. پارسال هم این فشارها روی استقلال بود که تیم بسیار خوبی داشت و قهرمانی به دست نیامد. استقلال امسال تیم خوبی دارد و به هواداران می‌گویم باید باهوش باشیم. فقط این افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند دشمن استقلال هستند. قهرمانی نیاز به ابزار دارد و ما هیچ ابزاری نداشتیم و شرایط ایده‌آل نبوده است. بچه‌ها زحمت کشیدند و برنده شدند. تمام وجودشان را گذاشتند و اصلا نگاه نمی‌کنم که چند امتیاز داریم و چه کار می‌کنیم. در هر بازی باید با همه وجودمان بجنگیم.

سرمربی تیم استقلال در خصوص اینکه آخرین تقابل او و مهدی هاشمی‌نسب با یحیی گل‌محمدی عاری از حاشیه نبود و در آخرین دربی هم بازیکنان رابطه خوبی با هم نداشتند، یادآور شد:  دربی‌های دیگر را کاری ندارم و شرایط خاص خودش را داشته است. مهدی هاشمی‌نسب را همه می‌شناسند، حرف خودش را رک و صریح می‌زند و تا موقعی که کسی عملی انجام ندهد، عکس العمل ندارد. بازی‌های پارسال و دو روز پیش تمام شده و فردا یک بازی جدید با شرایط جدید است. برای هر دو تیم کاملاً متفاوت است.

وی در مورد اینکه تیمش مصدوم دارد و بازیکنانی که مدنظرش بودند در ابتدای فصل جذب نشد، با کمبود بازیکن تیمش به مشکل نمی‌خورد، عنوان کرد: اگر می‌گفتم باید بازیکن حتی جوان بگیریم برای همین روزها بود.حداقل تیم‌ها می‌توانند بگویند که در تعطیلی‌های ابتدای فصل  چقدر مصدوم داشتند. این وسط فقط به نفع تیم‌هایی شد که در آسیا بازی می‌کردند.  یک بازی می‌کردیم دو هفته بازی‌ها تعطیل می‌شد. از سازمان لیگ می‌خواستیم یک روز بازی ما و فولاد را جلوتر برگزار کند که چون ملی‌پوش نداشتیم این اتفاق نیفتاد و این شرایط واقعا در لیگ امسال به ما ضربه زد. با این شرایط مصدوم دادیم و امروز خدا را شکر دو تا از چهار مصدوم ما تمرین کردند و صبر می‌کنیم که فردا تصمیم بگیریم.

نکونام در خصوص اینکه پرسپولیس با هوادار متمول بازیکن گرفت و یک امتیاز از این تیم کسر شد، استقلال هوادار متمول ندارد، تصریح کرد: دنبالش هستیم. خودشان تاکید کردند و صحبتی درباره تیم حریف ندارم. توانستند و استفاده کردند. کمیته انضباطی درباره یک امتیاز تصمیم می‌گیرد. با این سقف بودجه و سقف بازیکن، فوتبال ما چند سال دیگر بیشتر دوام نمی‌آورد چون شرایط خوب نیست. برای فوتبال باید قانون فوتبالی بنویسیم که روی آن فکر شده است و بتواند به فوتبال کمک کند. قیمت هر بازیکن مشخص است می‌توانیم پول کم یا زیاد بدهیم، اما اگر بتوانیم مدیریت کنیم این شرایط پیش نمی‌آید که یک سال درگیر سقف و کف قرارداد است و همه به هم اعتراض می‌کنند ولی من صراحتاً می‌گویم حداقل پنج تیم سقف را رعایت نکرده‌اند.

وی در مورد آنکه هجمه روی نیمکت تیمش است در حالی که خیلی تیم‌ها به نیمکت تیم رقیب فردای استقلال اعتراض دارند، تصریح کرد: هیچ نگرانی برای فردا نداریم چون ما هم از جنس خودشان هستیم و همه چیز را بلدیم ولی حداقل امیدوارم اتفاقی که در دربی قبل افتاد و داور در جشن قهرمانی حریف شرکت کرد، دیگر این اتفاق نیفتد!

سرمربی تیم استقلال در خصوص اینکه دربی فردا با VARبرگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که هست و امیدواریم قانون به بهترین شکل ممکن وضع شود تا همه در شرایط عادی بازی کنیم.

وی درباره اینکه در آستانه دربی صحبت از کسر امتیاز شده و نگران این موضوع نیست، عنوان کرد: تکلیف ما مشخص و همه چیز گویاست. کسانی که با طرح یکسری سؤال به باشگاه ما بی‌احترامی می‌کنند، مطمئن باشید خط‌دهی شده است، ولی احترام‌ها مشخص شود و بی‌احترامی نکنیم. بازیکنان دو تیم وارد زمین می‌شوند و قیمت‌ها مشخص است! تأییدیه کمک هوادار متمول به حریف هم که مورد تأیید است. همه چیز روی میز باز است و کسر یک امتیاز یا پنج امتیاز با کمیته انضباطی است.

خبرنگاری پرسید جواد نکونام با سابقه‌ای که دارد بازی‌های روانی را بلد است، در بازی‌های که مربیگری کرده، کعبی با نیمکت استقلال درگیری داشته، هاشمی‌نسب در بازی دیگر درگیر شده، خودتان بعضاً بازی‌های روانی با تیم حریف دارد، این تحت تأثیر هیجان مسابقه است یا جزئی از آقای نکونام است، چند درصد تاکتیک و چند درصد بازی‌های روانی است، در این لحظه مدیر رسانه باشگاه استقلال پس از پرسیدن نام و رسانه آن خبرنگار گفت این سوال در مورد بازی فردا نیست و اجازه نداد سرمربی استقلال به این سوال جواب دهد.

نکونام در مورد اینکه یحیی گل‌محمدی به سینه داور کوبید و دربی گذشته ریکاردو ساپینتو اخراج شد، داور چه نقشی در بازی فردا دارد، عنوان کرد: در تمام بازی‌ها داور تعیین کننده است و از ابتدای لیگ تا الان چند تیم ضرر کرده‌اند که کاملا مشخص است. اگر VAR باشد امتیازات واقعی تقسیم می‌شود. استقلال همیشه متضرر بوده و سال‌ها شرایط علیه استقلال بوده است. امیدوارم با آمدن VAR این شرایط برگردد.

وی در مورد اینکه فردا پرسپولیس میزبان است و اگر گل‌محمدی به سمت او بیاید چه واکنشی خواهد داشت، عنوان کرد: صحبت‌هایی که با هم می‌شود، ممکن است بین شما و همکاران‌تان نیز اتفاق بیفتد و چالش‌هایی را در بر بگیرد. بین ما اتفاقاتی افتاده ولی مشکلی نداریم، من همیشه احترام گذاشته‌ام و خواهم گذاشت و شاهد بودید هر بازی به سمت نیمکت حریفان رفته‌ام و این کار با آغوش باز بوده است. قطعاً می‌دانیم این چالش‌ها در فوتبال وجود دارد.

سرمربی تیم استقلال در مورد اینکه صحبت در مورد اعتراض‌های مهدی هاشمی‌نسب به داور مطرح شده، تصریح کرد: گفتم که ما از جنس خودشان هستیم و همه چیز را بلدیم.

خبری که سوال قبل را پرسیده بود گفت «پس حریفشان می‌شوید» و نکونام جواب داد: حالا دیگر دعوا که نمی‌خواهیم بکنیم.

نکونام در مورد اینکه دربی‌های قبلی زیبا نشده و بازی فردا چگونه خواهد بود، تأکید کرد: چرا این سؤال را از رقیب نمی‌کنید؟ این سؤال را از آنها نیز بپرسید. این همه دربی زیبا نشده است، این یکی را دنبال زیبایی‌اش نباشید، نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته