دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کاوه آهنین جان در گفتگو با آنا:

رسالت تئاتر نباید در هیاهوی تماشاگر گم شود/سال‌ها دغدغه‌ام آموزش بود تا بازیگری

رسالت تئاتر نباید در هیاهوی تماشاگر گم شود سال‌ها دغدغه‌ام آموزش بود تا بازیگری
امیرکاوه آهنین جان بازیگر تئاتر و سینما گفت: من طرفدار گونه‌گونی در تئاتر هستم و می‌گویم هر گونه نمایشی مخاطب خاص خود را دارد و باید وجود داشته باشد نه اینکه حذف شود!
کد خبر : 884899

به گزارش خبرنگار فرهنگ وجامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، کنسرت نمایش قصه ترانه‌های ماندگار به کارگردانی سید جلال الدین دری، تهیه کنندگی آزیتا موگویی، خوانندگی سالار عقیلی این شب‌ها اجرا‌های پایانی خودرا در تالار وحدت می‌گذراند.

امیرکاوه آهنین جان یکی از بازیگران این کنسرت ـ نمایش در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: من پیش از اجرای وحدت با اینکه پیشنهاد داشتم، اما فرصت حضور در سایر اجرا‌های این کنسرت ـ نمایش را در کاخ سعدآباد نداشتم این کار تجربه خیلی خوبی برایم شد که در کنار یکی از بهترین دوستانم شهروز دل افکار پس از بیست سال تجربه همبازی بودن را پیدا کردم.

وی با اشاره به اینکه خوانندگی حرفه‌ای می‌کند و درکارنامه‌اش کنسرت نمایش زیاد بوده، گفت: خوانندگی من در کنسرت نمایش‌ها با کار آقای محمد رحمانیان کلید خورد، منتها این نمایش خودش خواننده مستقل دارد. درباره نقشم هم باید بگویم که من همیشه نقش‌های چالشی را بر عهده می‌گیرم و چنین نقشی هم در کارنامه‌ام تا به حال نبود و خوشبختانه اقبال کار هم خوب بوده است.

آهنین جان با اشاره به اینکه رسالت هنر یا هنرمند انتقال و انتشار آگاهی است، گفت: در این شرایط که دغدغه‌مندی در اولویت انتخاب‌های متولیان نمایشی ما قرار نمی‌گیرد، این نباید باعث شود که ما به سمت سلیقه نازل مخاطب برویم فقط به صرف اینکه نمایش می‌خواهد پر مخاطب باشد، پس استقبال تماشاچی و پرمخاطب بودن را هرچقدر هم که مهم باشد، اما باز هم رسالت تئاتر نباید درآن گم شود؛ بنابراین مانیفست نمایش و دانشی که باید انتقال دهد در قالب کنسرت نمایش می‌تواند پیاده شود.

وی در ادامه گفت: بنابراین من هم معتقدم که عرصه هنر یک سفره رنگین است و نمی‌توان آن را نقض کرد که گونه‌های نمایشی مختلفی نباید باشد به صرف اینکه سلیقه من نیست! من هم طرفدار گونه گونی هستم و می‌گویم هر گونه نمایشی مخاطب خود را دارد مثلا مخاطب آقای همایون غنی زاده و محمد مساوات ممکن است مخاطب این کنسرت نمایش نباشند یا بالعکس. پس من هم به سلیقه‌ها احترام می‌گذارم و هم نمیگذارم. پشت همه این‌ها رسالت تئاتر نباید فراموش شود اگر آن رسالت حفظ شود، به نظرم بقیه چیز‌ها دیگر اشکالی ندارد و تنور هنر تئاتر گرم می‌ماند.

آهنین جان اظهار داشت: در دورانی که هر چه جلوتر آمدیم از سبد فرهنگی خانواده‌ها اثر هنری و تئاتر حذف شد، مردم دیگر اولویتشان نان شب است، شایددیگر اگر خانواده‌ها هفته‌ای دو نمایش می‌دیدند الان دیگر ماهی یکی هم نمی‌شود. پس اگر تماشاگر تئاتر انتخابی پس از چند ماه میکند، کار ما سختتر است باید محتوایی تولید کنیم که جبران این تعداد نمایشی را که نمیبیند، بکند.

وی در پاسخ به این سوال که این روز‌ها مشغول چه کار‌های دیگری به جز این کنسرت نمایش است، گفت: من بیشتر در حال مذاکره برای عرصه تصویر هستم و استارت کار‌های بازیگری جدیدی را قرار است بزنم، چون سال‌ها بود که دغدغه‌ام آموزش شده بود و کمتر روی صحنه بودم، الان هم تصویر و هم نمایش دو گزینه برای اجرا دارم که شرایط تولیدش در حال طی شدن است.

این بازیگر اظهارداشت: بنابراین هم برای پلتفرم نمایش خانگی و هم سینما قرار است کار‌های جدید تولید کنم، اما برای تلویزیون هرگز، چون یک دهه است که فضای تلویزیون را به عمد ترک کرده‌ام و کار نمی‌کنم، علتش هم همان داستان تکراری است!

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته