دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کل سازمان توسعه تجارت مطرح کرد؛

ضعف در ظرفیت زیر ساخت‌های تهران عامل محدودیت نمایشگاه ایران اکسپو

ضعف در ظرفیت زیر ساخت‌های تهران عامل محدودیت نمایشگاه ایران اکسپو
رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: به دلیل محدودیت زیر ساخت‌های تهران نمایشگاه ایران‌ اکسپو ۲۰۲۴ با ظرفیت ۲ الی ۳ نفر برگزار می‌شود؛ اما در صورت تامین ظرفیت می‌توانیم تا ۱۰ هزار نفر را نیز دعوت کنیم.
کد خبر : 884606

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی ضیغمی رئیس کل سازمان توسعه تجارت، در خصوص نمایشگاه ایران اکسپو در جمع خبرنگاران گفت: براساس دستور رئیس جمهور برای سال اینده کلیه ظرفیت دستگاه‌های کشور درگیر نمایشگاه خواهند شد چرا که این نمایشگاه مهمترین رویداد تجاری کشور است.

وی ادامه داد: مقامات بسیاری از کشور‌ها برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند. همچنین از دوماه قبل رایزن‌های بازرگانی و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد رابطه با بهترین تجار خارجی مشغول کار شده اند.

ضیغمی تصریح کرد: ستادی برای برگزاری نمایشگاه تشکیل شده است؛ همچنین رئیس جمهور نیز دستوراتی را برای همکاری نهاد‌های مختلف صادر کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه عوامل محدود کننده‌ای در زیرساخت‌های تهران، مانند هتل‌هایی که بتوان برای اقامت تجار از آن‌ها استفاده کرده باعث شده است که نمایشگاه با ظرفیت حدود ۳ هزار نفر در نظر گرفته شود. چرا بعضی از تجار، اقامت در هتل‌های ضعیف را نمی‌پذیرند.

این مقام مسئول درادامه اظهار کرد: سعی بر ارائه بسته کاملی است که علاوه بر ظرفیت‌های تجاری، ظرفیت‌های گردشگری ایران را نیز معرفی کند. این موضوع مستلزم درگیر شدن کل ظرفیت تهران است. به همین دلیل در صورتی که پذیرش دیگری نداشته باشیم امکان خدمات دهی به ۲ تا ۳ هزار نفر فراهم است.  

وی تاکید کرد: در صورت ایجاد ظرفیت در تهران می توانیم برای ایران اکسپو ۵ تا ۱۰ هزار نفر را نیز دعوت کنیم.

ضیغمی در خصوص بازخورد‌هایی که از نمایشگاه‌های ایران اکسپو قبلی دریافت شده است گفت: بسیاری از شرکت‌ها و نمایندگان کشور‌های خارجی بعد از شرکت در نمایشگاه ایران‌اکسپو در نمایشگاه تخصصی بعدی نیز شرکت کرده اند. از ۲۰ الی ۳۰ تاجر پس از نمایشگاه در حوزه‌های پتروشیمی و صنایع غذایی و کشاورزی آمار قابل توجهی از حجم تجارت گزارش شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته