دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چمران در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

نمایشگاه سئول به‌ بخش خصوصی واگذار خواهد شد/ زمین نمایشگاه متعلق به آستان قدس است!

نمایشگاه سئول به‌ بخش خصوصی واگذار خواهد شد  زمین نمایشگاه متعلق به آستان قدس است!
رئیس شورای شهر تهران گفت: روند موضوع نمایشگاه سئول در حال طی شدن است و البته مقرر است نمایشگاه را در قالب اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار کنند. البته ناگفته نماند که زمین نمایشگاه متعلق به آستان قدس رضوی است و نمی‌دانم چطور می‌خواهند در قالب اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار کنند.
کد خبر : 884508

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران پیش از آغاز دویستمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز دعوتی از هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سایر مدیران حمل و نقل شده است تا در صحن شورا گزارشی را در ارتباط با آخرین اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع حمل و نقل شورای شهر تهران قراری بر این گذاشته که هر ماه گزارشی از سوی مسئولان شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل ارائه شود که حدود یک ماه پیش زاکانی در صحن شورا حاضر و گزارشی ارائه کرد و امروز نیز معاون وی در جلسه حاضر خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت موضوع حمل و نقل و توسعه آن گفت: در سال گذشته بودجه شورای شهر تهران ۶۵ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید که در آن مقطع ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز به آن اضافه شد و این افزایش برای توسعه حمل و نقل در نظر گرفته شد، تاکید ما بر این بوده که اقدامات لازم در توسعه حمل و نقل انجام شود.

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا شورای شهر تهران از اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل رضایت کامل دارد یا خیر گفت: به لحاظ انعقاد قرارداد‌ها و تفاهمنامه‌ها نظر شورا تحقق پیدا کرده است، اما به لحاظ اجرا آنچه را که ما می‌خواستیم و انتظار ما بوده انجام نگرفته است.

وی ادامه داد: انتظار ما بر این بود که کارخانجات و تولیدکنندگان اتوبوس نیز بتوانند در بازه زمانی تعیین شده به تعهدات خود در ارتباط با تولید و ساخت اتوبوس عمل کنند، اما در این بخش نیز نتوانستیم به آنچه که انتظارمان بود برسیم. اما همانطور که گفته شد قرارداد‌ها و تفاهمنامه‌هایی بسته شده و تا به امروز نیز تعدادی اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه شده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به آلودگی هوا شورای شهر تهران امسال بودجه‌ای متفاوت نسبت به سنوات گذشته در راستای کاهش آلودگی هوا به تصویب رسانده و امیدواریم موارد و آنچه که شورا مد نظر داشته تحقق یابد.

چمران در ادامه در خصوص بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی نمایشگاه سئول به شهرداری تهران گفت: شهرداری منطقه هفت بار‌ها این موضوع را به نمایشگاه ابلاغ کرده است و قرار است در کمیسیون ماده ۷۷ موضوع بررسی و حکم قضایی صادر شود.

وی گفت: روند موضوع اشاره شده در حال طی شدن است و البته مقرر است نمایشگاه را در قالب اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار کنند. البته ناگفته نماند که زمین نمایشگاه متعلق به آستان قدس رضوی است و نمی‌دانم چطور می‌خواهند در قالب اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار کنند.

رئیس شورای شهر تهران در پایان در ارتباط با عدم برگزاری نمایشگاه پرمخاطب در نمایشگاه سئول، اظهار کرد: در این ارتباط پیغام‌هایی از آن‌ها به ما ارسال شده است و تاکید کردند که تاکیدشان بر جابجایی نمایشگاه‌های پرمخاطب است هر چند که آن‌ها نیز با توجه به شرایط نمایشگاه‌ها را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته