دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رهایی: کارهای تحقیقاتی نیازمند برنامه‌ریزی کلان و حوصله در اجرا است

رهایی: کارهای تحقیقاتی نیازمند برنامه‌ریزی کلان و حوصله در اجرا است
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پژوهشگران و محققان توصیه کرد: کار‌های تحقیقاتی دشوار و نیازمند صبر و حوصله است برای اینکه ما بتوانیم یک محصول باکیفیتی به بازار ارائه کنیم که علاوه براثر گذاری خوب، پیامد منفی نداشته باشد، نیازمند این هستیم که کار تحقیقاتی با برنامه کلان انجام شود و با صبر و حوصله ادامه پیدا کند.
کد خبر : 884456

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه علم و فناوری آنا، علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز در حاشیه بازدید از غرفه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار، بر اهمیت برگزاری این نمایشگاه و فعالیت‌های تحقیقاتی در کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه توسعه علم و فناوری در این محل فرصت خوب و مغتنمی است تا نمونه‌ای از محصولات دانش‌بنیانی که توسط دانشگاه‌ها و پارک‌ها ارائه شده یا می‌شود، بتواند در معرض دید عموم قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: برداشت من این بوده است هرکدام از این محصولات اعم از پزشکی، صنعت دارویی یا ... به‌نوبه خود حاصل یک تلاش و فعالیت‌های گسترده در شرکت‌های دانش‌بنیان و با مشارکت بعضاً اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان است. خوشبختانه تحول بزرگی در کاربردی کردن نتایج مطالعات علمی اتفاق افتاده است تا این محصولات بتوانند عرضه شوند و در زندگی و بهبود فعالیت‌های مردم نقش جدی داشته باشند.

رهایی بابیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شرایط کنونی ارزش ویژه‌ای برای این فعالیت‌های علمی قائل است، گفت: در برج‌های مختلف فناوری این دانشگاه امکانات خوبی در اختیار محققان قرار می‌گیرد. همچنین در پارک علم و فناوری پشتیبانی جامع و خوبی از واحد‌های فناور انجام می‌گیرد تا این واحد‌ها با آزادی عمل و پشتیبانی خوب، تولید محصول خود را توسعه بدهند و بتوانند خدمات خوبی به صنعت کشور و بخش‌های خدماتی برای زندگی مردم داشته باشند.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پژوهشگران و محققان توصیه کرد: کار‌های تحقیقاتی دشوار و نیازمند صبر و حوصله است برای اینکه ما بتوانیم یک محصول باکیفیتی به بازار ارائه کنیم که علاوه براثر گذاری خوب، پیامد منفی نداشته باشد، نیازمند این هستیم که کار تحقیقاتی با برنامه کلان انجام شود و با صبر و حوصله ادامه پیدا کند. بعضاً اگر در مسیر کار مشکلات یا عدم موفقیتی پیش می‌آید، ناامید نشویم و با امید و عزم راسخ به سمت تولید محصولات باکیفیت و در سطح مطلوب برای مردم گام برداریم.

غرفه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هفته پژوهش در مساحتی بالغ‌بر ۱۵۲ متر دایر شده است؛ در این نمایشگاه ۲۹ دستاورد از محققان دانشگاه و ۳۰ دستاورد و طرح از شرکت‌های پارک علم و فناوری به نمایش گذاشته شده است.

هم‌زمان با فرارسیدن هفته پژوهش، بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار از ۲۰ آذر تا ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته