دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نادی: معاونت علوم تربیتی و مهارتی دارای یک نظم منطقی درون‌سیستمی است

نادی: معاونت علوم تربیتی و مهارتی دارای یک نظم منطقی درون‌سیستمی است
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونت علوم تربیتی و مهارتی این دانشگاه دارای یک نظم منطقی درون‌سیستمی و یکپارچگی در هدف است.
کد خبر : 884201

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم دیدار ریاست و معاونان معاونت علوم تربیتی و مهارتی با کارکنان حوزه ستادی در محل آمفی‌تئاتر سازمان برگزار شد.

در این مراسم محمدعلی نادی، معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید وحید معتمدی، معاون فرهنگی، هنری و تربیت‌بدنی، فاطمه حمیدی فر، معاون آموزش‌های عمومی و تعالی مدارس و رئیس دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی، سمیه قدیری مدیرکل توانمندسازی و مهارت کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی، ابوالفضل داودی رکن‌آبادی رئیس مرکز دانشکدگان مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از پرسنل حوزه ستادی حضور داشتند.

محمدعلی نادی، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در جلسه و تشکر از حضور آنان و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، با اعلام همبستگی با مردم شریف و مظلوم فلسطین جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کرد.

نادی در ادامه با قدردانی از زحمات پرسنل حوزه ستادی افزود: منطبق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جلسه شورای معاونین مقرر شد تا به‌صورت ماهیانه، یک جلسه عمومی برگزار تا معاونین نسبت به ارائه گزارش عملکرد حوزه خود مبتنی بر سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: فعالیت‌های کنونی معاونت علوم تربیتی و مهارتی دارای یک نظم منطقی درون سیستمی و یکپارچگی در هدف است و انسجام لازم جهت هماهنگی و آگاهی سایر حوزه‌ها از فعالیت‌های انجام‌شده برقرار است.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به زیست شرافتمندانه سازمانی حاکم بین کارکنان حوزه معاونت تصریح کرد: ضروری است تا جلسات تبیین اهداف درون‌سازمانی و برون‌سازمانی به‌صورت هفتگی در هر حوزه معاونت برگزار گردد تا زنجیره هدف برای کلیه کارکنان توضیح داده شود.

نادی در ادامه بیان نمود: در قلمرو اداری و مالی شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم، پرتال جامع منابع انسانی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است که موفق شدیم تا داده‌های منسجم از منابع انسانی در کل کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به موفقیت حوزه معاونت در رابطه با اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مفتخریم که برنامه‌های عملیاتی انجام‌شده در سطح حوزه معاونت علوم تربیتی و مهارتی در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه بوده و در سطح کلان دانشگاه، موفق به اخذ درجه عالی در اجرای برنامه‌ها شده است.

نادی ادامه داد: اتفاق بزرگ دیگری در این بخش رقم خوره است؛ جریان دانش تولیدشده در دانشگاه در این معاونت با پدیده‌های تولید دانشگاهی مواجه بوده و امروز حتی در سند بودجه‌ای عناوینی را افزود ه ایم که پیوندی بین دانشگاه و مدارس رقم بزند. ازاین‌رو خروجی آنچه در دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی و دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی تولید می‌شود مستقیم به مدارس، هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها منتقل و بعد از آن دانشگاه‌ها جریان دانشی را در عرصه وارد کنند.

نادی تصریح کرد: دانشگاه به مدل‌سازی که در این معاونت اتفاق افتاده است اعتماد ویژه‌ای نموده است، از این‌رو دقت و کیفیت در اجرایی نمودن اهداف حوزه معاونت لازم است.

وی ادامه داد: تولید دانش، به‌کارگیری دانش، انتقال مسئله و بازخورد دانشی به شکل یک چرخه دائم رصد می‌شود و کل جریان دانشی که در دانشگاه موجود بود در مدارس نیز وارد شده است.

معاون علوم تربیتی و مهارتی بیان داشت: امروزه دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی دیگر محدود به رشته‌های کاردانی نبوده و افزودن و انتقال ده رشته ارشد و دکتری در دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی از اقدامات مهم این حوزه معاونت است که با همکاری دکتر داوودی انتقال این رشته انجام خواهد شد.

نادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص حوزه اشتغال افرود: زمانی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه اشتغال پذیری و اشتغال‌زایی و آموزش و کارآفرینی و جوانی جمعیت صحبت می‌کنند، ریشه و منشأ آن در یک نقطه است و اگر جوان امروز ما متخصص و کاردان باشد و در بازار کار وارد شود طبیعتاً منجر به تشکیل خانواده خواهد شد پس اگر جریان اقتصادی به نحو مطلوب شکل گیرد به طبع آن خانواده نیز شکل خواهد گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: کلیه برنامه‌ها، اقدامات و فعالیتی حوزه معاونت بر مبنای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی که منتج از اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری است، رقم خواهد خود و هیچ‌گونه اقدامی خارج از سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی انجام نخواهد شد. سه رکن، حفظ کیان دانشگاه، ارتقاء علمی دانشگاه، پرورش روحیهٔ انقلابی، ارکان اصلی و کلیدی است که باید بر اساس آن برنامه‌ها انجام پذیرد.

نادی در ادامه بیان کرد: با همت دکتر حمیدی فر، بحث صدور کارنامه را برای مدارس و دانشکده‌ها با رویکرد پیشگیری از زیان دهی مدارس و دانشکده‌ها در آینده خواهیم داشت.

در ادامه معاونان حوزه معاونت به ترتیب نسبت به ارائه گزارش عملکرد ماهیانه خود اقدام کردند.

پرسش و پاسخ بین کارکنان و ریاست و معاونین پایان‌بخش این دیدار بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته