دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1402 - 16:22

قالیباف: به تعادل در حوزه فرهنگ توجه نکرده‌ایم

قالیباف: به تعادل در حوزه فرهنگ توجه نکرده‌ایم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به مسیری که از ابتدای پیروزی انقلاب طی کرده‌ایم بنگریم، می‌بینیم که به توازن و تعادل در حوزه فرهنگ توجه نکرده‌ایم.
کد خبر : 884199

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، در همایش شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: اگر به مسیری که از ابتدای پیروزی انقلاب طی کرده‌ایم بنگریم، می‌بینیم که به توازن و تعادل در حوزه فرهنگ توجه نکرده‌ایم.

وی افزود : گام‌به‌گام که از انقلاب فاصله گرفتیم، جنبه اقدامات سلبی بر اقدامات ایجابی در حوزۀ فرهنگ غلبه کرد. این‌یکی از دلایل مهم مشکلات امروز ما است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : اگر از داخل و خارج ذهن هشت میلیون جوان را از ما دور کردند و هرچه خواستند در ذهن آن‌ها قراردادند، باید بپذیریم این تعداد از ما تجزیه‌شده‌اند؛ لذا اگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌نشینیم، نباید اجازه دهیم این تجزیه اتفاق بیفتد.

وی تأکید کرد: اگر یک‌تکه فیزیکی از خاک کشور را می‌گرفتند، خون می‌دادیم تا آن تکه به سرزمین ما بازگردد. اما وقتی ذهن فردی از ما جدا شود، متأسفانه کاری نمی‌کنیم.

قالیباف با بیان اینکه استراتژی یعنی اقدام، ادامه داد: استراتژی چیزی نیست که بنویسیم و بگذاریم روی طاقچه. استراتژی باید به ما تاکتیک یا فن بدهد. باید روش و ابزار بدهد. استراتژی باید به ما هدف بدهد، روش بدهد، و ابزار بدهد. وگرنه در میدان کاری پیش نمی‌رود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته