صحرایی: چاره بیکاری را در مدرسه بجوییم نه دانشگاه
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزشوپرورش در اولین گردهمایی مشترک معاونان آموزش متوسطه و روسای ادارات آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش فنی، حرفهای و کاردانش و تکنولوژی و گروههای آموزشی استانها، با تقدیر از برگزاری مطلوب امتحانات با ضریب ۴۰ درصد کنکور؛ تصریح کرد: این امر باعث افزایش حضور دانش آموزان مناطق محروم به دانشگاههای برتر و ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی شده است.
وی اهتمام معاونان آموزشی در جذب نیروی انسانی مطلوب در آزمون استخدامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: امسال آزمون استخدامی بیسابقه، نو و علمی بهصورت جهادی در بخش کمی و کیفی برگزار شد.
صحرایی موضوع تقاضا و توسعه متوازن را مورد تأکید قرار داد و افزود: سیاست دولت ارتقاء کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و این امر تحقق بخشی از عدالت آموزشی است.
وزیر آموزشوپرورش با بیان این پرسش که چگونه میتوان ارتقاء کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی را با لحاظ واقعیتهای موجود و اتکا به ظرفیتهای درونی، انجام داد، تصریح کرد: در این گردهمایی باید این پرسش پاسخ داده شود که الزامات تحول در مدارس و آموزش مدرسه با کیفیت چیست؟
صحرایی با بیان اینکه، شخص رئیسجمهور محترم، پیگیر ارتقاء کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و تحقق این امر را به ما تکلیف کرده است، تصریح کرد: اقدامات جهادی در دولت سیزدهم کم نیست، یکی از آنها موضوع تقویت مدارس است که لایحه تقویت مدرسه در حال تدوین است و آییننامه ملی مهارتآموزی کلیات آن در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: باید چاره بیکاری و ایجاد اشتغال را در مدرسه بجوییم، راه آن در دانشگاه نیست.
صحرایی با بیان اینکه مدرک متوسطه و دیپلم باید یک مدرک ارزشمند شود، اظهار داشت: امروزه دیپلم تصدیق ورود به دانشگاه است و باید طوری پیش بریم که دارنده آن نسبت به کسی که ندارد متفاوت باشد.
وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه امتحانات نهایی، اولین سنجش ملی استاندارد مدارس کشور در امور آموزشی را نشان داد؛ تصریح کرد: مرکز سنجش، وضعیت دروس در تکتک مدارس را تحلیل و ارسال کرده است.
صحرایی با اشاره به اجرای رتبهبندی معلمان با توجه به توقف چندین ساله و با دستور ویژه رئیسجمهور، اظهار داشت: ارتقای کیفیت آموزشی، هدف اصلی رتبهبندی معلمان است که این امری فرایندی و در حال رو به رشد است.
وزیر آموزشوپرورش خطاب به معاونان آموزشی، اظهار کرد: نمرات دانش آموزان و عملکرد معلمان را تحلیل کنید سطح ملی نمره کشور باید افزایش پیدا کند.
انتهای پیام/