صدا و سیما باید به همه فرآیند حکمرانی توجه داشته باشد
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجتالاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش آئین نکوداشت هفته پژوهش دانشگاه صدا و سیما اظهار کرد: سازمان صدا و سیما گسترده ویژهای دارد از روزنامه، شبکهها، دانشگاه صدا و سیما، شبکههای برونمرزی، پژوهش و سیاستگذاری را شامل میشود، این ساختار مشخص میکند که بخشهای مختلف حکمرانی از سیاستگذاری تا تنظیمگری تا تصدیگری در این سازمان تعبیه شده است.
حجتالاسلام و المسلمین خسروپناه حکمرانی را متفاوت از حکومتداری دانست و گفت: باید تلقی درستی از حکمرانی داشته باشیم ما در جمهوری اسلامی به دنبال حکمرانی شبکهای یا مردمی یا ولایی هستیم چرا که امام یا رهبر در این نوع از حکمرانی محور است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی توصیه کرد: صدا و سیما برای حکمرانی باید به همه فرآیند حکمرانی توجه داشته باشد نه اینکه قسمتی از آن را مدنظر داشته باشد.
صدا و سیما با وجود پژوهشگاههایش میتواند عقبه فکری و نظری حکمرانی را از درونش تأمین کند.
وی با تأکید بر ساخت برنامههای اثربخش در رسانه ملی، از موفقیتهای این رسانه تقدیر کرد.
استاد خسروپناه درباره اصول حکمرانی در رسانه گفت: ما معتقد به حکمرانی نخبگانی هستیم، برای حکمرانی رسانه ملی باید از نخبگان حاضر در این رسانه استفاده شود.
وی در ادامه بر حاکمیت قانون به جای حاکمیت سلیقه تأکید کرد و خواستار جذب حداکثری اعتماد مردم شد و افزود: اگر جذب حداکثری در میان برنامهسازان و مخاطب مدنظر باشد حتما اداره صدا و سیما تفاوت خواهد کرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار توجه به اصالت فرهنگ ایرانی اسلامی شد و حکمتبنیان بودن حکمرانی رسانه را ضروری قلمداد کرد.
استاد خسروپناه بر شریعتمداری در حکمرانی رسانه تأکید کرد و ادامه داد: در این زمینه میتوان به منظومه فکری رهبری و امامین انقلاب توجه شود.
وی با اشاره به استکبارستیزی در حکمرانی رسانه بیان کرد: در طوفانالاقصی، جریان مقاومت در مقابل جنگ شناختی رژیم صهیونیستی که صدها فیلم علیه فلسطین ساخته بود، پیروز شد چراکه مردم جهان بیش از پیش همراه مقاومت هستند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به دشمنشناسی در حکمرانی اشاره و در پایان ترویج مفاهیم ارزشی اجتماعی را مهم قلمداد کرد و گفت: باید اقدامات پژوهشی لازم در این زمینه صورت گیرد.
انتهای پیام/