دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1402 - 15:06

دانشجویان با ایده‌پردازی و کارآفرینی زمینه تولید ثروت را فراهم کنند

دانشجویان با ایده‌پردازی و کارآفرینی زمینه تولید ثروت را فراهم کنند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر گفت: دانشجویان با انجام کار‌های پژوهشی، ایده‌پردازی و کارآفرینی، زمینه تولید ثروت در دو بعد معنوی و مادی که نیاز اصلی جامعه است را فراهم کنند.
کد خبر : 883545

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همت محمدنژاد، رئیس دانشگاه أزاد اسلامی واحد رامسر در نشست گرامیداشت روز دانشجو که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: دانشجویان برای ارتقای جایگاه ایران بین کشور‌های جهان و توسعه هر چه بیشتر کشور باید با به‌کارگیری تعلیم و تزکیه، کسب علم و دانش و با انجام کار‌های پژوهشی، ایده‌پردازی و کارآفرینی، زمینه تولید ثروت در دو بعد معنوی و مادی که نیاز اصلی جامعه هم است را فراهم کنند.

وی عنوان کرد: ۱۶ آذر و روز دانشجو فرصتی برای مرور هویت تاریخی جنبش دانشجویی است که شهیدان احمد قندچی، آذر شریعت رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا در سال ۱۳۳۲ با تفکر، گفتمان و منش شهادت‌طلبی، جو اختناق آمیز آن شب‌های ظلمانی را شکستند و به جنبش دانشجویی هویت بخشیدند.

مهمترین اصل ورود به دانشگاه انتخاب هوشمندانه رشته دانشگاهی است

فرماندار شهرستان رامسر نیز گفت: مهمترین اصل ورود به دانشگاه انتخاب هوشمندانه دانشگاه و رشته دانشگاهی بوده و هرچه این انتخاب هوشمندانه‌تر باشد پیشرفت در آن بیشتر خواهد بود. اگر دانشجویان با درایت به محیطی وارد شوند که درایت کافی و لازم را نداشته باشد، ناکام خواهند ماند. پس اساس تعامل بین همه عوامل به دانشگاه‌ها و دانشجویان مرتبط است.

ابراهیم شیرود عشوریان  افزود: بنا به دلایل متعددی حال و روز دنیا در این روز‌ها خوش نیست عوامل زیادی از جمله عوامل بشرزادی و ماورا طبیعی سبب شده تا حال دنیا در این روز‌ها خوش نباشد اکنون باید بتوانیم با غنی کردن قوه استدلالی خودمان، پدیده‌های این عالم را به هم ربط دهیم. غزه حال روز دنیا را به تعبیری ناخوش کرده؛ اگر بتوانیم از تهدید‌ها فرصت بسازیم در واقع حال دنیا را به سمت و سوی شناخت عقلانیت و الهیت خوش‌کرده‌ایم. 

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه تولید علم برای کشور‌های دنیا بیان کرد: زمینه اصلی تولید علم، پژوهش و تحقیق است که در نهایت منجر به کشف، ابداع و اختراع می‌شود. در سال ۱۳۷۵ رتبه ایران در تولید علم نسبت به استاندار‌های جهانی در جایگاه ۵۷ دنیا قرار داشت که این جایگاه در دو دهه یعنی در سال ۱۳۹۷ با تلاش و پشتکار دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها به رتبه ۱۵ پبین کشور‌های جهان ارتقا یافت و در همان سال اعلام کردند که ایران دارای قدرت علمی شد. 

فرماندار شهرستان رامسر مطرح کرد: دانشجو به معنای جوینده دانش با عشق، علاقه خاص و اراده و هرچه این اراده قدرتمند‌تر باشد همانند گذشته چه در کیفیت و چه در کمیت مسیر رشد، توسعه و ترقی را سریع‌تر طی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته