دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1402 - 16:19
رئیس دانشگاه آزاد دامغان:

دانشگاه نماد استکبارستیزی و مطالبه‌گری است

دانشگاه نماد استکبارستیزی و مطالبه‌گری است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان عنوان کرد: دانشگاه نماد استکبارستیزی، مطالبه‌گری و حق‌طلبی به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین جنبش‌هایی است که انقلاب اسلامی را رقم زد.
کد خبر : 883452

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم گرامیداشت «روز دانشجو» با حضور مسئولان و دانشجویان در تالار خوارزمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه نماد استکبارستیزی، مطالبه‌گری و حق‌طلبی به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین جنبش‌هایی است که انقلاب اسلامی را رقم زد و حتما آینده انقلاب و تمدن بزرگ جهانی را نیز رقم خواهد زد.

نعمت‌الله نعمتی با اشاره به آیه شریفه ۶۲ سوره مبارکه جمعه (وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ) بیان کرد: خداوند متعال در این آیه شریفه به پیامبر راه رستگاری امت را از طریق تزکیه، تعلیم و حکمت می‌آموزد تا به رشد و کمال انسانی دست پیدا کنند.

وی متذکر شد: باید دانشجویان تلاش کنند با تعلیم، تربیت و تزکیه را که مقدم بر آموزش بوده در برنامه‌ کاری با تلاوت آیات و به تعلیم کتاب و حکمت بپردازند که کلید رشد و تعالی انسان است.

دانشگاه نماد استکبارستیزی و مطالبه‌گری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، جنبش دانشجویی را هوشمند، پرتحرک و روشنگر دانست و تبیین کرد: جنبش دانشجویی همواره به واسطه عجین شدن با ضمیر پاک، فطرت روشن و ذهن فعال دانشجویان از دیگر جنبش‌های اجتماعی متمایز، پیشتاز و پیشرو بوده است.

نعمتی تأکید کرد: باید زمینه بهره‌مندی دانشجویان از فضای علمی و فرهنگی دانشگاه به‌گونه‌ای باشد که بدون دغدغه به مسائل علمی بپردازند تا بتوانند در آینده به انقلاب و مردم خدمت کنند.

اجرای نمایش، اجرا و ضرب باستانی، جلسه مطالبه گری دانشجویان از مسئولین و ارائه پاسخ از سوی مسئولین دانشگاه و شهرستان و تقدیر از برگزیدگان علمی، پژوهشی و دانشجویی به عنوان «دانشجوی برتر سال ۱۴۰۲» از دیگر برنامه‌های این روز پرمهیج بود.

گسترش روحیه انقلابی‌گری در جوانان اروپایی با نامه مقام معظم رهبری

نماینده بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در مراسم گرامیداشت روز دانشجو عنوان کرد: ما به دانشجویان بین‌الملل به‌عنوان سفرای فرهنگی جمهوری اسلامی نگاه می‌کنیم و باید از این فرصت کمال بهره را ببریم.

فاطمه طوسی بیان کرد: دانشجویی که پس از تحصیل در ایران به کشورش بازمی‌گردد باید با ماهیت ضداستکباری و مبارزه با ظلم و استعمار، آرمان‌های انقلاب اسلامی را برای مردم و مسئولان کشورش تشریح کند.

دانشگاه نماد استکبارستیزی و مطالبه‌گری است

وی افزود: پس از دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی گسترش روحیه انقلابی‌گری به جوانان اروپایی هم مدنظر قرار گرفت درخواست ما این است که زمینه تحصیل دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه آزاد اسلامی دامغان مهیا شود.

نماینده بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تأکید کرد: از برکات حضور دانشجویان بین‌الملل، ارزآوری و افزایش سطح درآمد مردم شهر، غنای فرهنگی و توسعه گردشگری و موجب رشد هسته‌های مقاومت است که بدون تردید یکی از راه‌های توسعه هسته‌های مقاومت حضور دانشجویان خارجی محصل در دانشگاه‌های ایران بوده که مطالبه‌ ما اقداماتی اثربخش در این حوزه است.

دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: سؤال من علت عدم اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب است که نیازمند فعالیتی انقلابی در این زمینه هستیم و در شهرستان دامغان ۲۶ نهاد متولی امر عفاف و حجاب هستند، اما در عمل اتفاق و خروجی مثبتی را شاهد نیستیم و شورای فرهنگ عمومی چه خروجی را دارد و مصوبات آن چیست؟

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته