دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1402 - 14:29

روحیه ضداستکباری و ضد گرایش‌های انحرافی؛ خصوصیات جنبش دانشجویی

روحیه ضداستکباری و ضد گرایش‌های انحرافی؛ خصوصیات جنبش دانشجویی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت، روحیه ضداستکباری، ضدفساد، ضد اشرافی‌گری، ضد حاکمیت تجمل‌گرایانه، زورگویانه و ضد گرایش‌های انحرافی را از خصوصیات جنبش دانشجویی برشمرد.
کد خبر : 883168

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین گرامیداشت «روز دانشجو» با تقدیر از دانشجویان برتر آموزشی، فرهنگی، تشکیلاتی و قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در این نشست اظهار کرد: دانشجوی پیشرو در جامعه اسلامی علاوه بر تلاش و ممارست برای کسب علم و دانش از پیگیری مباحث معرفتی، بصیرتی و آگاهی از موضوعات مهم جامعه غفلت نمی‌کند.

سیروس فارسی به بیان خصوصیات جنبش دانشجویی پرداخت و ضداستکباری، ضدفساد، ضد اشرافی‌گری، ضد حاکمیت تجمل‌گرایانه، زورگویانه و ضد گرایش‌های انحرافی را از خصوصیات این جنبش دانست.

وی افزود: تشکل‌های دانشجویی فرصتی برای کار دسته‌جمعی در راستای کسب مهارت‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای دانشجویان ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت تأکید کرد: دانشجو به عنوان دیده‌بان جامعه همواره باید مطالبه‌گر باشد و به جامعه نگاه نقادانه و منصفانه داشته باشد و از دانشجویان انتظار داریم سطح علمی، معرفتی و قرآنی خود را بالا ببرند و نواندیش و نوآموز و همواره دنبال فتح قله باشند.

روحیه ضداستکباری و ضد گرایش‌های انحرافی؛ خصوصیات جنبش دانشجویی

مسئول بسیج اساتید استان فارس هم در این نشست به تاریخ معاصر و برتری انقلاب ایران نسبت به انقلاب‌های فرانسه و شوروی اشاره کرد و گفت: در انقلاب اسلامی، مردم حضور فعال داشتند و انقلاب اسلامی با محور مردم به پیروزی رسید و پس از انقلاب اسلامی نیز حاکمیت مردم حفظ شد و برتری و ثبات انقلاب اسلامی ایران به‌خاطر مردمی بودن و حفظ ماهیت انقلابی و نقش و کاربرد رهبری بود.

سید علی‌اصغر موسوی ضمن بیان پیشرفت‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان همواره تلاش داشته‌اند جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرند و با القای ناامیدی و ایجاد فضای یأس و احساس بن‌بست با جنگ رسانه‌ای، ترور دانشمندان و تحریم‌ها سعی در ضربه زدن به این انقلاب را داشته‌اند، اما تاکنون موفق نبوده‌اند.

وی افزود: وظیفه نخبگان، استادان و دانشجویان این است که با تلاش در راه پیشرفت کشور گام بردارند و این موجب دوام و مستحکم‌تر شدن نظام خواهد شد و امیدآفرینی کنید، چراکه مهم‌ترین ابزار پیشرفت، امید است.

مسئول بسیج اساتید استان فارس به دوره جدید حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و غیرنظامیان در مناطق مختلف نوار غزه و شهادت و مجروح شدن زنان و کودکان فلسطینی اشاره کرد و افزود: آنچه در «عملیات طوفان‌الاقصی» رخ داد یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌هایی بود که در تاریخ مبارزات مقاومت اتفاق افتاد و پیروزی از آن ملت مظلوم فلسطین است و رژیم کودک‌کُش صهیونیستی در تحمیل شرایط خود به فلسطینی‌ها، شکست خورده و در باتلاقی فرو رفته که نه می‌تواند به عقب برگردد و نه توان پیشروی دارد.

آیین «روز دانشجو» با پخش کلیپ و قرائت بیانیه توسط دانشجو محمدمهدی دانشمندی مسئول بسیج دانشجویی، مسابقه حضوری و تقدیر از دانشجویان برتر آموزشی، فرهنگی، تشکیلاتی و قرآنی همراه بود.

محمدرضا دالوند معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، علیرضا زارع جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج مرودشت و عباس زارعی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان مرودشت نیز در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته