دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس ستاد گرامیداشت هفته ملی پژوهش و فناوری خبر داد؛

تقدیر از ۳۴۱ برگزیده در جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران

تقدیر از ۳۴۱ برگزیده در جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران
رئیس ستاد گرامیداشت هفته ملی پژوهش و فناوری در مورد جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران کشور، گفت: روز سه‌شنبه، ۲۱ آذرماه این مراسم برگزار خواهد شد و ۳۴۱ پژوهشگر و دانشمند در حوزه‌های مختلف معرفی می‌شوند.
کد خبر : 882933

دکتر پیمان صالحی در نشست خبری هفته ملی پژوهش و فناوری که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، با بیان این‌که
هفته پژوهش و فناوری استانی از یازدهم تا هفدهم آذرماه در حال برگزاری است، گفت: شعار هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۲، «پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم» است. 

وی با بیان این‌که همانند سال‌های گذشته، از چند ماه قبل آیین‌نامه هفته پژوهش و فناوری از طرف استانداری‌ها ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: در هفته پژوهش و فناوری استانی برنامه‌هایی همچون برگزاری مراسم تجلیل از بانوان پژوهش و فناوری استان، تجلیل از مدیران برگزیده استان، تجلیل از دانشجویان نخبه و برگزیده استان، تجلیل از صنعتگران و صنایع برگزیده استان، تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و تجلیل از دانشجویان نخبه و برگزیده استان، برای اولین بار برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی وزیر علوم اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته سه استاندار که بیشترین حمایت از پژوهش را داشتند و سه دانشگاه برگزیده، مورد تقدیر خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه هفته ملی پژوهش و فناوری از ۱۹ تا ۲۵ آذرماه برگزار می‌شود، گفت: روز ملی پژوهش ۲۵ آذرماه است و در این هفته، نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری و فن بازار، نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا)، زنگ پژوهش، نشست مدیران ارتباط جامعه و صنعت، جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران و نشست انجمن‌های علمی برگزار می‌شود.

صالحی اعلام کرد: بیست و چهارمین دوره نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار به مدت سه روز در تاریخ‌های ۲۰،۲۱ و ۲۲ آذرماه در مصلای تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همانند سال‌های گذشته پارک علم و فناوری گیلان برگزارکننده نمایشگاه فن‌بازار است و در آن محصولات پارک‌های علم و فناوری بر اساس سطوح آمادگی فناوری مورد داوری قرار می‌گیرند و ۲هزار و ۵۸ فناوری داوری می‌شوند.

صالحی گفت: وزارتخانه‌های صمت، کشاورزی، وزارت بهداشت، فرهنگ، آموزش و پرورش بیشترین همکاری را در حوزه پژوهش داشته‌اند.

وی در مورد نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار، گفت: این نمایشگاه در حدود ۱۰ هزار متر در مصلای امام خمینی برپا می‌شود.

به گفته صالحی، برای جشنواره تجلیل از پژوهشگران فناوران و نوآوران کشور، بر اساس آیین‌نامه‌ای که وجود دارد، برگزیدگان شناسایی شدند و هفته آینده روز سه‌شنبه مراسم برگزار خواهد شد و ۳۴۱ پژوهشگر و دانشمند در حوزه‌های مختلف معرفی می‌شوند.

وی در مورد پژوهشگران برگزیده، توضیح داد: از گروه آموزشی فنی و مهندسی ۱۱۸ نفر، علوم انسانی ۷۸ نفر، علوم پایه ۷۱ نفر، کشاورزی و منابع طبیعی ۴۱ نفر، هنر ۱۸ نفر، علوم پزشکی ۹ نفر و دامپزشکی ۶ نفر تقدیر می‌شوند.

به گفته معاون پژوهشی وزیر علوم؛ ۲۶۱ نفر از این پژوهشگران برگزیده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خدمت می‌کنند، ۵۵ نفر از آن‌ها در مراکز پژوهشی و ۲۵ نفر در دستگاه‌های اجرایی خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه «تستا» که یک نمایشگاه تقاضامحور است، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف نیاز‌های خود را در این حوزه مطرح می‌کنند. نهاد‌های مالی و حامیان پژوهش و فناوری در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته ملی پژوهش و فناوری در مورد زنگ پژوهش، توضیح داد: برنامه زنگ پژوهش برای معرفی دانش‌آموزان برتر حوزه فناوری است که توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود. همچنین روز در‌های باز دانشگاه را خواهیم داشت که دانش‌آموزان و مدارس از دانشگاه‌ها بازدید خواهند کرد.

صالحی در مورد نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت، گفت: این نشست در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار می‌شود که اهمیت ارتباط با نهاد‌های قانون‌گذار را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: جشنواره تقدیر در دانشگاه شهید بهشتی و جشنواره اندیشمندان آن و دانشمندان جوان در دانشگاه تهران می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته