دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1395 - 13:11

ابوترابی‌فرد: پیشکسوتان دفاع مقدس مردان همیشه ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی هستند

نائب رئیس مجلس نهم در ششمین همایش تجلیل از اسطوره‌های ارتش ویژه بزرگداشت تکاوران دریایی مدافع خرمشهر گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس آموزگاران جهاد و شهادت و مردان همیشه ماندگار تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر : 88289

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا و به نقل از روابط عمومی ارتش، همایش تجلیل از اسطوره‌های ارتش که صبح امروز (چهارشنبه) در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدحسن ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس نهم شورای اسلامی در جمع تعدادی از فرماندهان عالی رتبه ارتش و پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: فتح خرمشهر آغاز پیروزی‌های پی در پی ارتش اسلام بود و نام و یاد شهدا در این عرصه پرافتخار خواهد درخشید.


او همچنین گفت: تمام افتخارات و دستاوردهای ایران اسلامی پس از عنایات خداوند سبحان، محصول دفاع مقدس است و دفاع مقدس محصول کار و عملکرد پر افتخار پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است.


وی در ادامه افزود: اقتدار و بالندگی جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و..... و نیز قدرت بازدارندگی بالای جمهوری اسلامی نیز ناشی از عملکرد رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.


ابوترابی فرد تصریح کرد: در دفاع مقدس همه نیروها درخشیدند و این دوران میدانی بود برای حضور درخشان همه نیروهای مسلح به ویژه تکاوران نیروی دریایی که در جنوب کشور و دفاع از خرمشهر و آبادان افتخارات زیادی خلق کردند.


وی در ادامه سخنانش افزود: بدون تردید تکاوران دریایی در ساعات اولیه تهاجم دشمن از همه توان خود برای جلوگیری از تجاوز دشمن استفاده کردند و هیمنه دشمن را که فکر می‌کرد می‌تواند یک روزه خرمشهر را به تصرف خود درآورد، فرو ریختند.


ابوترابی فرد، همچنین ایثار و مقاومت تکاوران دریایی در کنار سایر نیروهای مسلح در دفاع از خرمشهر را افتخاری ثبت شده در دل تاریخ دانست و گفت: ما امروز وارث افتخار آفرینی‌های رزمندگان غیور هشت سال دفاع مقدس هستیم و باید قدردان آن‌ها به ویژه پیشکسوتان این دوران پر افتخار باشیم.


در ششمین همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس 155 نفر از تکاوران و تفنگداران مدافع خرمشهر و تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع این شهر که نقش بی‌بدیل و محوری در 34 روز مقاومت خرمشهر داشتند، تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته