دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1402 - 11:26

نصراللهی: بیان واقعیت‌ طوفان‌ الاقصی موجب سلب روایت‌گری غلط می‌شود

نصراللهی: بیان واقعیت‌ طوفان‌ الاقصی موجب سلب روایت‌گری غلط می‌شود
دبیر نخستین همایش بین‌المللی «عملیات طوفان‌ الاقصی غزه به روایت و واقعیت» گفت: یکی از ابعاد مهم جنگ غزه، جنگ روایت‌هاست و باید با شناساندن واقعیت‌های غزه، قدرت روایت‌گری غلط را از لشکر رسانه‌های غربی بگیریم.
کد خبر : 882657

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر نصراللهی دبیر نخستین همایش بین‌المللی «عملیات طوفان‌الاقصی غزه به روایت و واقعیت» در نشست خبری در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال اظهار کرد: به‌منظور تبیین روایت فلسطین، پرداخت عمیق و علمی بر وقایع آن ۵۰ پنل تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی داخل و خارج کشور نخستین پنل این همایش از فردا (۱۳ آذر) با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و واحد تهران شمال برگزار می‌شود.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: جنگ غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی به موضوع و بُعد خاصی محدود نمی‌شود؛ بلکه تمامی ابعاد اجتماعی، فرهنگی، تمدنی، زیست‌محیطی، حقوقی، اقتصادی و رسانه‌ای را دربرمی‌گیرد، بنابراین در برگزاری پنل‌های تخصصی ۵۰ گانه از ظرفیت استادان و کارشناسان گروه‌های تخصصی دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

دبیر نخستین همایش بین‌المللی «عملیات طوفان‌الاقصی غزه به روایت و واقعیت» با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها، اندیشکده‌ها، انجمن‌ها و رسانه‌ها در برگزاری این همایش گفت: یکی از ابعاد مهم جنگ غزه، جنگ روایت‌هاست و همه باید تلاش کنند با شناخت و شناساندن واقعیت‌های غزه، قدرت روایت‌گری غلط را از لشکر رسانه‌های غربی بگیرند.

نصراللهی در ادامه توضیح داد: رسانه‌ها نباید اجازه دهند ریشه و پیامد‌های عملیات طوفان‌الاقصی و اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض مکرر حقوق بشر جا بیفتد.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه شناخت مسئله فلسطین یادآور شد: دانشگاه، کانون و مرکز اصلی تحقیق و آگاهی است و انتظار داریم در موضوع فلسطین دانشگاه‌ها با کمک رسانه‌ها راهبرد‌های حضور، جهاد تبیین، آگاه شدن و آگاه کردن را انجام دهند و روایت برتر از غزه داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌شمال هم در این همایش گفت: این دانشگاه با ۳۶ هزار دانشجو و ۴۰۰ عضو هیئت علمی همواره نسبت به مسائل منطقه واکنش داشته و قصد داریم در این نشست‌ها، نگاه علمی به فلسطین و جنایت‌های رژیم صهیونیستی داشته باشیم.

نصراللهی تأکید کرد: هدف دیگر آگاه کردن دانشجویان نسبت به موضوع و اتفاق‌هایی است که در غزه به وقوع می‌پیوندد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌شمال هم با اشاره به برگزاری ایستگاه نوع‌دوستی گفت: در کنار توزیع پرسشنامه برای آگاهی از دیدگاه استادان و دانشجویان درباره غزه، میز فلسطین نیز برگزار می‌شود، همچنین هدایا و اسباب‌بازی‌هایی به نیابت کودکان غزه جمع‌آوری و به کودکان کار اهدا خواهد شد.

به گفته علی درودیان، در هفته فلسطین نمایشگاه نقاشی و کاریکاتور در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌شمال برگزار و اثر حجمی با این موضوع نیز خلق می‌شود.

وی یادآور شد: هفته فلسطین به مدت یک هفته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌شمال برپاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته