دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1402 - 16:05

ارسال ۱۳۰ اثر به نخستین جشنواره بین‌المللی شعر حضرت علی‌اکبر(ع)

ارسال ۱۳۰ اثر به نخستین جشنواره بین‌المللی شعر حضرت علی‌اکبر(ع)
نشست خبری جشنواره بین‌المللی حضرت علی‌اکبر(ع) در حالی برگزار شد که مسئولان از ارسال ۱۳۰ اثر به این جشنواره خبر دادند و مهلت ارسال آثار را تا پایان دی‌ اعلام کردند.
کد خبر : 882531

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از یزد، محمدرضا دهقانی‌اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در جمع اصحاب رسانه با موضوع نشست جشنواره بین‌المللی حضرت علی‌اکبر(ع) رسالت اصلی دانشگاه را تربیت دانست و اظهار کرد: تربیت دستوری و کوتاه‌مدت نیست و بدون هدف نخواهد بود و نیاز به برنامه‌ریزی جامع و کامل دارد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره دانشگاه که باید دانشگاه خروجی‌هایی متعهدتر و با ایمان‌تر تحویل جامعه دهد، اضافه کرد: مسائل فرهنگی ازجمله رسالت‌های دانشگاه به شمار می‌رود و باید در دانشگاه بررسی و راه‌حل برای آن ارائه شود. در دانشگاه آزاد اسلامی و در طول سال جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) در سال گذشته از آن جمله است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد عنوان کرد: الگوسازی مؤلفه‌ای مهم بین نسل جوان است و اگر بخواهیم جوانانی پویا، بالنده و افتخارآفرین برای کشور داشته باشیم، باید الگو‌هایی برای آنها تعریف کنیم که شخصیت حضرت علی‌اکبر(ع) به جهت شبیه‌ترین فرد به پیامبر ازنظر ظاهر و اخلاق ازجمله آن الگوهاست.

دهقانی‌اشکذری بیان کرد: امسال جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) با تغییراتی برگزار می‌شود به‌نحوی‌که در دو بخش شعر به‌صورت بین‌الملل و مدیحه‌خوانی در سطح استانی همراه است و بنابراین سعی شد با زبان شعر که گویاترین زبان برای انتقال مفاهیم و الگوهاست، بهره‌مند شویم و امیدواریم این جشنواره اثری بی‌بدیل در حوزه الگوسازی برای جوانان کشور باشد.

ارسال ۱۳۰ اثر به نخستین جشنواره شعر حضرت علی‌اکبر(ع)

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌خوانی حضرت علی‌اکبر(ع) نیز گفت: ۱۳۰ اثر به نخستین جشنواره شعر حضرت علی‌اکبر(ع) ارسال شده است.

هادی حیدری‌نیا افزود: جشنواره امسال با موضوع محوری شخصیت حضرت علی‌اکبر(ع)  در دو بخش برگزار می‌شود که بخش اول به‌صورت بین‌الملل و بخش دوم با توجه به ظرفیت بخش مدیحه‌خوانی استان یزد، جشنواره استانی مدیحه‌خوانی را خواهیم داشت.

وی ارسال آثار را تا پایان دی‌ اعلام کرد و شخصیت علی‌اکبر(ع) و نقش جوانان در اقتدار ایران اسلامی با اقتدا به شخصیت ایشان را از محور‌های این جشنواره برشمرد و ادامه داد: این جشنواره در سه بخش دانشگاهی ویژه استادان، دانشجویان و کارکنان، آزاد و شاعران بین‌الملل برگزار می‌شود و هر شاعری فقط در یک بخش می‌تواند شرکت و حداکثر پنج اثر به دبیرخانه ارسال کند. کلاسیک، نو و محاوره قالب‌های ارسال آثار به جشنواره شعر بوده و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به شماره ۰۹۱۳۳۵۵۸۴۹۰ در ایتا ارسال کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، جشنواره استانی مدیحه‌خوانی را در بخش نوجوانان، جوانان و بانوان و آقایان در محور‌های مدیحه‌خوانی، مولودی‌خوانی و دکلمه‌خوانی برشمرد و تبیین کرد: نحوه ارسال آثار در جشنواره مدیحه‌خوانی در قالب ارسال فایل صوتی حداکثر پنج دقیقه به شماره ۰۹۹۳۷۷۴۵۸۱۰ در ایتا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته