دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1395 - 15:42

رویدادهای دانشگاهی؛ اخباری از واحدهای شبستر، گرمسار، اسلامشهر و ماهشهر

کارگاه «آموزش و تحصیلات تکمیلی» برای مدیران و دبیران گروه‌­های آموزشی و مسئولان آموزش از سوی معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد شبستر برگزار شد.
کد خبر : 88244

دکتر ناصر ماهری معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد شبستر در گفت‌­وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «کارگاه آموزش و تحصیلات تکمیلی در قالب 4 مبحث امور هیات علمی، امور رشته‌­ها، امور آموزشی و دانشجویی و برگزاری امتحانات با هدف آشنایی مدیران گروه‌­های آموزشی با قوانین و مقررات آموزشی برگزار شد.»


رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: «توجه به رعایت چارچوب‌­های کمیت و کیفیت آموزشی و رسالت محور بودن دانشگاه لازم و ضروری بوده و تکریم دانشجویان به ویژه اولیای آنها مورد تاکید است.»


در بخش دیگر و با توجه به ضرورت آشنایی اعضای هیات علمی با بخشنامه­‌های آموزشی تعدادی از این بخشنامه­‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


بخشنامه‌­های جدید ارتقا، کمیته منتخب، نقل و انتقالات و تشویق و رکود هیات علمی و موضوع تکمیل موظفی استادان در دیگر واحدهای دانشگاهی از جمله بخشنامه‌­های مورد بحث در این کارگاه بودند.


ماهری در بخش مربوط به امور رشته‌­ها با توجه به رشته‌­های تخصیص یافته در سال­‌های 1393 و 1394 برای واحد شبستر و احراز شرایط تصویب، خواستار همراهی مدیران در مورد تثبیت و آمادگی کامل واحد برای بازممیزی رشته‌­ها شد.


در بحث مربوط به برگزاری امتحانات بر حضور اعضای هیات علمی و مدیران گروه‌­ها در جلسات امتحانی تاکید و مقرر شد 4 کاربرگ نظارتی برای امتحانات شامل اقدامات قبل، حین و بعد از برگزاری امتحانات تکمیل و مدیران گروه‌­های آموزشی جلسات توجیهی برای اعضای هیات علمی گروه آموزشی خود را برگزار کنند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر


جلسه شورای عالی بسیج ادارات بندرماهشهر همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و با حضور اعضای این شورا و به میزبانی پایگاه مقاومت خاتم الانبیاء بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این جلسه دکتر مازیار نوعی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر اظهار کرد: «فعالیت‌های فرهنگی و دینی در ادارات و سازمان‌ها باید با جدیت و اهتمام بیشتری انجام شود.»


نوعی با تاکید بر هر گونه همکاری از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با حوزه مقاومت بسیج ادارات بیان کرد: «مهم‌ترین فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در مدت اخیر برگزاری موفقیت آمیز اردوهای جهادی در راستای برطرف کردن مشکلات عمرانی، بهداشتی، پزشکی و فرهنگی مناطق محروم بوده که از سوی حوزه مقاومت امام صادق علیه‌السلام بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی انجام گرفته است.»


ستوان یکم پاسدار مجتبی عساکره فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات ماهشهر هم درباره بزرگداشت و رشادت‌های دلاوران و سربازان ایران اسلامی در آزادسازی خرمشهر قهرمان مطالبی را بیان کرد.


فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات بندرماهشهر، برنامه‌های سال 95 پایگاه‌های مقاومت بسیج کارمندی را تشریح و بر تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و برگزاری به موقع حلقه‌های صالحین تاکید کرد.


روز مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار: تاریخ زن شهادتیست طولانی


همزمان با سالروز آزادی سازی خرمشهر، روز مقاومت و پیروزی به همت حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی و گروه کارشناسی ارشد ادبیات تطبیقی واحد گرمسار در مراسمی با حضور هیات رئیسه، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در تالار مولوی این واحد دانشگاهی این روز گرامی داشته شد.


به گزارش خبرنگار آنا، در مراسم گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر، دکتر فاطمه پاکرو، عضو هیات علمی گروه کارشناسی ارشد ادبیات تطبیقی (ایران و جهان) با توجه به جانفشانی‌ها و رشادت‌های مردم خرمشهر و رزمندگان اسلام در بازپس‌گیری خرمشهر عزیز از دشمنان، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی را به دانشگاهیان تبریک گفت.


وی در سخنانی با عنوان تاریخ زن شهادتیست طولانی، به بیان رشادت‌ها و فداکاری‌های زنان برجسته ایران و جهان از جنگ جهانی اول تا دفاع مقدس و پس از آن در دفاع از وطن خود پرداخت.


داوود حسنی یکی از رزمندگان، جانبازان و راویان هشت سال دفاع مقدس به بیان رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها، شجاعت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان، جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس پرداخت.


وی گفت: «انهدام نیروی دشمن، حداقل بیش از دو لشکر، آزادسازی حدود 5400 کیلومتر مربع از خاک ایران از برد توپخانه دشمن، تامین مرز بین المللی (حدفاصل پاسگاه طلائیه تا شلمچه) و آزادسازی جاده اهواز – خرمشهر و خارج شدن جاده اهواز – آبادان از برد توپخانه دشمن مهم ترین اهدافی بود که در عملیات بیت المقدس دنبال شد و یکی از عملیات‌های پیروزمندانه سپاه اسلام بود.


در ادامه این مراسم استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار به همراه جمعی از مسئولان، قبور مطهر دو شهید گمنام در سایت مرکزی این واحد دانشگاهی را غبارروبی و عطر افشانی کرده و با آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. نمایشگاه کتاب و پوسترهای آزادسازی خرمشهر و دفاع مقدس از برنامه‌های جنبی این مراسم بود.


روش‌های خلاق یادگیری زبان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر


با حضور 30 نفر از اعضای هیأت علمی و دانشجویان انجمن علمی رشته زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر کارگاه «روش‌های خلاق در یادگیری زبان انگلیسی» در سالن کنفرانس این واحد برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ دکتر معصومه سهرابی معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، از برگزاری کارگاه 8 ساعته روشهای خلاق در یادگیری زبان انگلیسی با هدف «آشنایی پژوهشگران باتکنیک های خلاقانه در یادگیری و آموزش زبان انگلیسی» خبر داد.


وی افزود: «30 نفر از اعضای هیأت علمی و دانشجویان انجمن علمی رشته زبان انگلیسی واحد اسلامشهر در این کارگاه یک روزه، که در سالن کنفرانس واحد برگزار شد، شرکت کرده و با تکنیک های ویژه خلاقیت در یادگیری زبان انگلیسی آشنا شدند.»


این مسئول از جایگاه زبان و ارتباطات بین المللی در موفقیت و ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی و لزوم یادگیری مطلوب زبان انگلیسی سخن گفت و افزود: «دکتر علیرضا عامری عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب که تدریس این کارگاه آموزشی را عهده‌دار بود و در 8 ساعت؛ شرکت کنندگان را با سرفصل های اساسی که مهم ترین آن بداهه در تدریس زبان انگلیسی بود، آشنا کرد.


دکتر آفرین بهرامی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر هم در گفت‌وگو با خبرنگار آنا؛ خبر از برگزاری کارگاه 8 ساعته « آشنایی با دستگاه های AFM,TEM,SEM » با هدف اشنایی دانشجویان با نانو ذرات، روش های تولید، شناسایی و کاربرد آنها داد و گفت: « 20 نفر از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و دانشجویان واحد اسلامشهر در این کارگاه یک روزه، که روز دوشنبه سوم خردادماه در سالن کنفرانس پژوهش برگزار شد؛ شرکت کرده و با اصول آن آشنا شدند.»


وی افزود: «دکتر الهام پورنامداری عضو هیأت علمی گروه شیمی واحد اسلامشهر و مدرس این کارگاه؛ طی یک روز؛ شرکت کنندگان ر ابا سرفصل های مهم این مبحث همچون: روش های شناسایی نانو مواد، روش های شناسایی نانو ذرات و استفاده از دستگاه های SEM,TEMوAFM که نوع ذره و مواد تشکیل دهنده مولکول ها در ابعاد نانو تعیین کننده استفاده از دستگاه ها میباشد؛ آشنا کرد.»


بهرامی خاطرنشان کرد: «پس از پایان دوره؛ گواهینامه گذراندن دوره با موفقیت از سوی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته