دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1402 - 17:15
معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور عنوان کرد؛

رفع تلاطم‌های اجتماعی از منظر جامعه‌شناسانه با رویکرد مدرس‌گونه

رفع تلاطم‌های اجتماعی از منظر جامعه‌شناسانه با رویکرد مدرس‌گونه
قاسم جعفری عنوان کرد: رفع تلاطم‌های اجتماعی از نگاه جامعه‌شناسانه که پیش می‌آید، شناسایی شود که در کجا عوامل مدیریتی اثرگذار است و قرار نیست مدرس و شخصیت‌ها را در تاریخ مرور کنیم.
کد خبر : 882345

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا،  همزمان با ۱۰ آذرماه (هشتاد و ششمین سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس) رویداد‌های جداگانه میزگرد تخصصی، کارگاه و نشست علمی در ارتباط با دانش پارلمانی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر برگزار شد.

در بخش میزگرد تخصصی، علمی معـاون امور نظـارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور، معاون سیاسی امنیتی فرماندار کاشمر و مسئولان شهرستان کاشمر و استادان گروه حقوق این دانشگاه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

حسین یوسف‌پور دکتری تخصصی حقوق خصوصی با موضوع «سیاست و عقلانیت»، صادق اسداللهی دکتری تخصصی حقوق عمومی با موضوع «جایگـاه شهید مـدرس در نظام پارلمـانی»، حسین عبداللهی دکتری تخصصی حقوق عمومی با موضوع «تفکر فرازمانی شهید مدرس»، حسن نظری دکتری تخصصی حقوق خصوصی با موضوع «یکنواخت‌سازی قوانین»، سیدعباس عابدی دکتری تخصصی جامعه‌شناسی با موضوع «مدیریت دانش و تحولات نوظهور در حوزه سیاست تقنینی ایران» و سعیده زراعتکار دکتری تخصصی حقوق بین‌الملل با موضوع «راهکار‌های افزایش کیفیت قانون‌گذاری» مطالبی را بیان کردند.

رفع تلاطم‌های اجتماعی از منظر جامعه‌شناسانه با رویکرد مدرس‌گونه

معـاون امور نظـارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور در این میزگرد گفت: همایش ملی شهید مدرس به‌صورت علمی، فاخر، اثرگذار و کاربردی در دیار مدرس برگزار شود تا مورد تمجید قرار بگیرد، امیدواریم این اتفاق بیفتد، در همایش‌ها و نشست‌ها باید دقت کرد، چراکه دشمن تیزبین است و فقط امروز را نمی‌بیند و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ۲۵، ۵۰ و ۳۰۰ ساله دارد.

قاسم جعفری تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم و سوالاتی مطرح شود که در همایش‌ها و نشست‌ها جواب‌هایی گرفته شود که معطوف به نتیجه باشد، از برگزارکنندگان همایش‌ها درخواست دارم که ببینند در این همایش چه مشکلاتی را می‌توانیم رفع کنیم.

وی مطرح کرد: به عنوان مثال رفع تلاطم‌های اجتماعی از نگاه جامعه‌شناسانه که پیش می‌آید، شناسایی شود که در کجا عوامل مدیریتی اثرگذار است و قرار نیست مدرس و شخصیت‌ها را در تاریخ مرور کنیم.

 معـاون امور نظـارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور به موضوع دانش پارلمانی «مرز بین نظـارت، مشورت و دخالت در آیینه رفتـار نمایندگان» و «دیدگاه‌های آیت‌الله مدرس پرداخت و گفت: در دانش پارلمانی باید یک مدیر اختیارات خودش را بفهمد، هنر تعامل و درک متقابل با سایر مدیران داشته باشد.

سیدمحمدجواد موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر هم بر ضرورت پیگیری تأسیس رشته دانش پارلمانی و برگزاری دومین همایش ملی شهید مدرس در سال آینده تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته