آییننامه ارتقای اساتید چندوجهی شود تا پاسخگوی نیازها باشد
پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم در گفتوگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری درباره آییننامه ارتقای اساتید اظهار کرد: مسیر آییننامه ارتقای اساتید بر اساس اولویتهای مدنظر به درستی در حال تغییر است.
وی افزود: در حال حاضر علم و فناوری جهان با نیمه عمر خیلی کوتاه و تغییرات مداوم و مکرر زیاد روبهرو است؛ بنابراین اگر نتوانیم آییننامهها را بر اساس تغییرات سریع بهروزرسانی کنیم، مطمئنا از مقاصد پیش رو دور میمانیم.
صالحی تصریح کرد: بهروزرسانی آییننامه ارتقای اساتید متناسب با فناوریهای جدید با همکاری ذی نفعان در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است و باید در هیئت ممیزه دانشگاهها و پژوهشگاهها نگاه این اعضا بیشتر به موضوعات مورد توجه معطوف واقع شود یا ترکیب اعضای هیئت ممیزه در قالب جوانب مختلف تولید علم، طرحهای ارتباط با صنعت و جامعه، حضور در شرکتهای دانشبنیان و تولید محصول، اثرگذاری در حوزههای علوم انسانی، علوم اجتماعی و ... قرار گیرد.
معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: آییننامه ارتقای اساتید نباید تک بعدی باشد، بلکه چندوجهی بودن آن باید مدنظر قرار گیرد تا پاسخگوی نیازهای حال و آینده در ارتقای اساتید باشیم.
انتهای پیام/