دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1402 - 09:00

ارزنده: دوومیدانی گرفتار بلاتکلیفی شده/ قدمی برای برگزاری انتخابات فدراسیون برداشته نشده است

ارزنده: دوومیدانی گرفتار بلاتکلیفی شده  قدمی برای برگزاری  انتخابات فدراسیون برداشته نشده است
رکورددار پرش طول ایران گفت: هیچ قدمی برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی برداشته نشده است.
کد خبر : 881867

محمد ارزنده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد انتصاب سرپرست جدید فدراسیون دوومیدانی از سوی کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: تغییرات زیادی در فدراسیون رخ می‌دهد و باور کنید آن‌قدر که سرپرست داشتیم رئیس فدراسیون نداشتیم. وزارت ورزش برنامه خاصی برای آنکه تکلیف ریاست مشخص شود ندارد. به دفعات روسای فدراسیون دیده‌ام و می‌دانم فردی که رئیس می‌شود باید به شکلی عمل کند که نظرات وزارت ورزش را تأمین کند.‌ این موضوع دیگر نیازی به بازی سیاسی ندارد.

چه نیازی به آمدن مبینی بود؟

وی ادامه داد: من منکر زحماتی که افشین داوری سرپرست قبلی کشید نمی‌شوم و یقین دارم مهدی مبینی هم فردی زحمتکش است. سوالی که وزیر ورزش باید پاسخ دهد این است که اگر داوری خوب بود چه نیازی به آمدن مبینی بود؟ شرایط پیچیده و به هم ریخته است. نه برای دوومیدانی که برای ورزش ایران به این شکل است. با این حال امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد، ولی برای فدراسیون دوومیدانی که ورزش مادر است، هنوز ثبت‌نامی برای انتخابات صورت نگرفته، انتخابات کمیسیون ورزشکاران و مربیان برگزار نشده است. در نتیجه هیچ قدمی برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی برداشته نشده است.  

مبینی تا المپیک بماند

رکورددار پرش طول ایران خاطرنشان کرد: زمانی که افشین داوری سرپرست فدراسیون دوومیدانی شد، بحث حساس بازی‌های آسیایی در میان بود، پیش از آن هم هاشم صیامی میزبانی مسابقات بین‌المللی را تقبل کرده بود، برنامه پشت برنامه است و فرصت برای برگزاری انتخابات فراهم نیست. اگر تا یک ماه آینده، مهدی مبینی توانست فضا را برای برگزاری انتخابات فراهم کند که این کار اجرا شود، اما اگر چنین فرصتی را پیدا نکرد به نظرم تا بعد از المپیک بماند تا فدراسیون با نظم و برنامه مشخصی پیش برود. با اتفاقی که در فدراسیون ناشنوایان رخ داد، همان بهتر که میزبانی مسابقه بین‌المللی را تقبل نکنیم و بگذاریم تا با شرایطی پیش برویم که توانایی اجرای آن را داریم.

باید دست جنباند

ارزنده یادآور شد: بلاتکلیفی به ورزش دوومیدانی لطمه می‌زند. کشوری که دوومیدانی قوی داشته باشد در سایر ورزش‌ها هم قوی خواهد شد. متأسفانه دوومیدانی گرفتار بلاتکلیفی شده و در حال آسیب دیدن است. ورزشکاران ما به صورت شخصی برنامه‌ریزی و تمرینات خود را دنبال می‌کنند. ناخواسته کیفیت کار آن‌ها دچار افت می‌شود. حالا که سرپرست جدید منصوب شده برنامه‌های سرپرست قبلی روی هوا می‌رود و دوباره کار به عقب می‌افتد. خلاصه اینکه باید دست جنباند و هر چه زودتر تکلیف را مشخص کرد تا طبق برنامه‌ریزی پیش برویم. مهم‌ترین اقدام تلاش برای کسب سهمیه‌های المپیک است و امیدوارم که بهترین تصمیم‌ها گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته