دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پروانه معصومی درگذشت

پروانه معصومی درگذشت
پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت.
کد خبر : 881521

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ پروانه معصومی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون امروز ۶ آذر اه در سن ۷۹ سالگی در استان گیلان درگذشت.

نعیمه نظام دوست با انتشار عکسی  خبر از درگذشت این هنرمند پیشکسوت داد.

او نوشت: خداحافظ بانو جان مهربانم سفرتون سبز ، خانم جان بانو پروانه معصومی مهربانم ، سالهاست افتخار شاگردی شما رو داشتم ، سریال پلیس جوان و دریائی ها و ساکن کلبه چوبی که مدت دوماه در لاهیجان با هم زندگی کردیم ، کلی خاطرات زیبا ازتون به یاد دارم ، شما به شدت مهربان ولی جدی بودین ، خانم و زیبا و شریف و مقتدر و به شدت مادر بودین ، همیشه نگران نیما بودین و همیشه برای ما بهترین مادر بودین .سیدمهدی حقی مدیر برنامه هاتون و دوست خوب من دیروز بهم اطلاع داد که در بیمارستان بستری هستین ازش خواستم که تلفنی باهاتون حرف بزنم ، الان که شماره اش و دیدم فکر کردم که شما اجازه دادین باهاتون حرف بزنم ولی دریغا که عمر مجال نداد برای خداحافظی .

همیشه دوستتون داشتم و دارم .»

به گزارش آنا، زنده یاد پروانه معصومی متولد ۱۱ اسفند ۱۳۲۳ در تهران بود و از سال ۱۳۵۰ فعالیت خود را در عرصه بازیگری آغاز نمود. 

وی سابقه نقش آفرینی در آثاری همچون راه دوم، شکوه زندگی، ترنج، چمدان، ملاقات، ناخدا خورشید، جستجو در شهر، آشیانه مهر، تاتوره، خارج از محدوده، جهیزیه‌ ای برای رباب، تحفه‌ها، طوبی، تماس، ناصرالدین شاه آکتور سینما، مسافر ری، جانان و معکوس را در کارنامه هنری خود دارد.

مرحوم معصومی البته بازی اش را منحصر به سینما نكرد و همگام با سینما در تلویزیون هم به ایفای نقش پرداخت; بازی در سریال‌های كوچك جنگلی، امام‌علی(ع)، مسافر ری، پلیس جوان، یوسف پیامبر، ملكوت، راز پنهان، مینو و شرایط خاص از جمله نقش‌آفرینی‌های این بازیگر در قاب تلویزیون است.

از جمله افتخارات هنری پروانه معصومی می توان به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم گلهای داوودی و کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم جهیزیه برای رباب اشاره کرد.

پروانه معصومی در بیمارستانی در گیلان درگذشت. پروانه معصومی چند روزی در بیمارستان به دلیل عارضه پارگی روده بستری بود و امروز بر اثر عفونت ریوی به آی سی یو منتقل شد و ساعتی پیش از دنیا رفت.

 خبرگزاری آنا درگذشت این بانوی هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته