افزایش تعامل حاکمیت، دانشگاه، صنعت و فناوران برای حل مسائل تجارت
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا به نقل از وزارت صمت، در چهاردهمین نشست یکشنبههای تجارت الکترونیکی با حضور «امیرحسین اسدی» مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت، مسائل کلی کسبوکارهای کشور اعم از الکترونیکی و فیزیکی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر افزایش تعامل بین حاکمیت، دانشگاه، صنعت و فناوران برای حل مسائل تجارت تاکید شد.
اسدی در این نشست اظهارکرد: افزایش تعامل بین حاکمیت، دانشگاه، صنعت و فناوران به حل اساسی و علمی مسائل تجارت منجر شده و در طرفین امیدآفرینی نسبت به نقش داشتن در آبادانی کشور ایجاد میکند.
وی افزود: از جمله این تعاملات میتوان به دعوت از قشر دانشگاهی برای شرکت در جلسات مرکز تتا با کسب و کارها و برگزاری دورههای آموزشی در محل مرکز اشاره داشت که سبب آشنایی دوطرف با مسائل عینی شده و روحیه مشارکت و در نهایت میل به ماندن در کشور عزیزمان را بین جوانان تقویت میکند.
مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت به اختصاص بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی به حوزه تحول دیجیتال و ایجاد ارتباط بین فناوران و صنعت اشاره کرد و نکته مهم آنرا استفاده درست از این بودجه دانست و تاکید کرد: باید فاز شناخت صحیح طی شود و لازم است یک بستر تسهیلگری ایجاد گردد که به هر در طرف کمک کند.
وی در خصوص ارتباط صحیح ذینفعان بهمنظور استفاده از ظرفیت حداکثری کارخانههای صنعتی خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر، وجود متخصصانی که روی طرفین شناخت داشته و از طرفی به قوانین نیز مسلط باشند ضروریاست و لذا وجود «دلال فناوری» که کار انطباق (matchmaking) بین طرفین را به خوبی انجام دهد، بسیار مفید است.
اسدی در این رابطه اضافه کرد: چنانچه یک شرکت تجارت الکترونیکی توانمند علاقهمند به انجام این فعالیت باشد از استقبال و حمایت حاکمیت برخوردار خواهد شد.
وی ادامه داد: برای موفقیت، یک کسبوکار نیاز است که آن کسب و کار، ۳۲ نوع خدمت را دریافت کند که این خدمات شامل مطالعات، مباحث روانشناسی، ثبت شرکت، اخذ مجوز، بازاریابی، حمل و نقل و ... میشود.
مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت افزود: البته خود کسبکار در حالت بهینه نباید درگیر این مسائل شود و لازم است درگاهی یکپارچه ایجاد شود که کسبوکار با ورود به آن بتواند تمامی خدمات مورد نیاز خود را درخواست دهد و در حال حاضر در وزارت صمت ایجاد چنین درگاه یکپارچهای در دست اقدام قرار دارد.
در ادامه این نشست، «فرشاد زاهد» سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی مرکز تتا، در خصوص همکاری بهمنظور تحقق مباحث مطروحه اعلام آمادگی کامل کرد و ظرفیتهای مرکز را در عملیاتیسازی آنها شرح داد و ابراز امیدواری کرد که همکاری مرکز تتا و دفتر خدمات کسبوکار منجر به اتفاقات خوب و تحول چشمگیری برای کسبوکارهای کشور شود.
گفتنی است، این سلسله نشستها به همت دفتر ریاست و روابط عمومی مرکز تتا، با هدف نزدیک شدن نگاه بخش خصوصی و دولتی، ایجاد همافزایی و همفکری برای رفع سریعتر موانع موجود بر سر راه کسب-وکارها هر هفته یکشنبهها برگزار میشود.
انتهای پیام/