دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

چالش‌ها و فرصت‌های نگهداشت ساختمان‌ در ایران + فیلم

چالش‌ها و فرصت‌های نگهداشت ساختمان‌ در ایران + فیلم
عمر مفید ساختمان‌های کشور در کنفرانسی ملی به میزبانی دانشگاه آزاد بررسی شد. اهمیت موضوع نگهداشت ساختمان‌ها با رویکرد سیستم‌محور از دیدگاه چند کارشناس شنیدنی است.
کد خبر : 881351

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفته گذشته با همت دانشگاه آزاد اسلامی کنفرانس نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی در دانشگاه آزاد واحد ساری برگزارشد. هدف از برگزاری این کنفرانس طرح دغدغه‌ها در حوزه نگهداشت ساختمان و افزایش طول عمر مفید ساختمان بود.

اما در بحث افزایش طول عمر مفید ساختمان‌ها عوامل مختلفی دخیل هستند که برخی از آن‌ها حتی به پیش از شروع عملیات اجرایی و احداث ساختمان بازمی‌گردد و با توجه به این موضوع که ساختمان‌ها گران‌ترین دارایی افراد هستند، توجه به طول عمر آن‌ها ناگزیر است.

با وجود اهمیت نگهداری از ساختمان‌ها؛ اما شرایط در کشور چندان مناسب نیست تا جایی که در قسمتی از کنفرانس عنوان شد؛ عمر مفید ساختمان‌ها در کشور‌های توسعه یافته گاهی تا چهار برابر ایران می‌رسد. به همین جهت در مبحث اهمیت نگهداشت ساختمان منوچهر شیبانی اصل دبیر شورای سیاست‌گذاری همایش مدیریت نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی توضیحاتی را ارائه کرد که در فیلم ذیل مشاهده کنید.

 محمدرضا جواهری تفتی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن که شرکت تابعه آن در بیش از ۲۶ استان کشور مشغول ساخت مسکن هستند نیز در مورد نگهداشت ساختمان اظهارات جدیدی داشت.

حسین کرمانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و واحد ساری هم که واحد تحت هدایت وی وظیفه میزبانی از کنفرانس را داشت نظر خود درباره موضوع نگهداشت ساختمان را بیان کرد.

مبحث نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی برخواسته از تحقیقات پایان‌نامه مونا مسگران بود. تحقیقات مسگران بار دیگر بحث در مورد اهمیت نگهداشت ساختمان را به محافل علمی بازگرداند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته