دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1402 - 09:58
قاسمی مطرح کرد؛

عزم دانشگاه آزاد برای ایجاد تحول در نقش‌ فرهنگی اجتماعی زنان

عزم دانشگاه آزاد برای ایجاد تحول در نقش‌ فرهنگی اجتماعی زنان
مشاور رئیس دانشگاه آزاد در امور زنان و خانواده گفت: تدوین بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی بیانگر اعتقاد راسخ این دانشگاه به ایجاد تحول در نقش‌ها، وظایف و مسئولیت‌های فرهنگی اجتماعی زنان است.
کد خبر : 881180

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، عاصمه قاسمی، مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در آیین افتتاح سرای دخترانه اندیشه نو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با قدردانی از اختصاص چنین فضایی به بانوان، راه‌اندازی چنین مراکزی را گام مهمی درراستای ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به بانوان به‌خصوص دانشجویان دختر دانست و گام مهم بعدی را مدیریت بهینه این فضا‌ها و اجرای برنامه‌های مناسب و کاربردی در آنان خواند.

عزم راسخ دانشگاه آزاد برای ایجاد تحول در نقش‌ها و مسئولیت‌های فرهنگی ـ اجتماعی

وی با بیان برخی ویژگی‌های نسل جوان گفت: امروزه به‌دلیل تغییرات ساختاری در نهاد خانواده‌ها، نسل جوان تشنه ارتباط و محبت است، به شرط آنکه اطمینان آنان را کسب کنیم تا به سادگی با ما ارتباط برقرار کرده و به گفت‌وگو با ما بنشینند.

«مادری» مهم‌ترین مسئولیت‌ اجتماعی در کشور ماست

نشست هم‌اندیشی بانوان استاد، مسئول، کارمند و دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «دانشگاه، خانواده و تربیت اسلامی» برنامه دیگری بود که پس از گشایش سرای دخترانه اندیشه نو به همت امور زنان و بانوان واحد تهران شمال در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در این نشست با بیان اینکه دختران دانشجوی امروزِ ما، مادران فردای این سرزمین هستند، بیان کرد: مسئولیت مادری یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی در کشور اسلامی ماست؛ بنابراین وظیفه داریم آنان را در این حوزه مسئولیتی یاری کنیم.

عاصمی با بیان اینکه امروزه با تغییر و تحولات گسترده‌ای که در حوزه فرهنگ و اجتماع رخ داده، کارکرد خانواده‌ها هم نسبت به دهه‌های قبل تغییر کرده است، ادامه داد: کارکرد‌های بخش‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه باید متناسب با تحولات اجتماعی و تربیتی جامعه تغییر کند.

وی، توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه فرهنگی و امور فرهنگی و اجتماعی را قابل تقدیر خواند و عنوان کرد: تدوین بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی و ابلاغ سند تحول و تعالی دانشگاه از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی بوده که بیانگر اعتقاد راسخ این دانشگاه به ایجاد تحول در نقش‌ها، وظایف و مسئولیت‌های فرهنگی اجتماعی زنان است.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های تربیتی ویژه‌ای برای دختران دانشجو داشته باشیم، تشریح کرد: هدف اصلی در امور زنان و خانواده این است که در حوزه تربیت اجتماعی اثرگذار باشیم و در این راستا تلاش خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه در بخش‌های استادان و همکارانِ خانم، دانشجویان دختر را به نحوی در حوزه‌های تربیتی، پرورشی و اجتماعی توانمند کنیم که بتوانند به‌عنوان افراد نخبه، تحصیل‌کرده و اثرگذار در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

در ادامه این نشست، استادان، مسئولان و بانوان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و درباره اجرای برنامه‌های اثربخش در حوزه زنان، خانواده و دانشجویانِ دختر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌شمال گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته