دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد

معرفی پرنده شناسایی بردبلند توسط محقق واحد ایلام

پهپادی در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به نمایش گذاشته شده است که توانایی حمل چند دوربین از جمله دوربین‌های حرارتی و نقشه‌برداری را دارد و از آنجا که مجهز به سنسور لیزری یا LADAR است می‌تواند از هر بنا یا مکانی روی زمین نقشه سه‌بعدی مناسب برای اتوکد تهیه کند
کد خبر : 88114

نسترن صائبی، گروه علم و فناوری آنا- دانشجوی رشته کارشناسی نرم‌افزار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در نمایشگاه دستاورهای پژوهشی و فناور امسال پهپادی را معرفی کرد که اولین پرنده الکتریکی است که می‌تواند چهار ساعت در آسمان پرواز کند.


به گفته دانیال وحدتی، نکته مهم این پهپاد باتری قدرتمندی است که فناوری آن بسیار جدید است و برای نخستین بار در ایران ساخته شده است.


این پرنده الکتریکی حداکثر تا ارتفاع 600 پایی و با شعاع شناسایی 200 کیلومتر حرکت می‌کند. این پهپاد خودش شش کیلوگرم وزن دارد و توانایی حمل سه کیلوگرم بار را نیز دارد.


این پرنده الکتریکی مجهز به سیستم پرواز هوشمند است و اتوپایلوت یا خلبان خودکار دارد؛ به این معنا که از قبل به این پرنده برقی ماموریت می‌دهیم که از مکان خاصی عکس بگیرد. این پهپاد به صورت خودکار به پرواز درمی‌آید و به صورت خودکار هم فرود می‌آید.


وحدتی در مورد این پهپاد همچنین گفت: «این پرنده الکتریکی در شرایط بد هوایی، مانن باد شدید یا باران، هم می‌تواند پرواز کند. همچنین این پرنده به باند طولانی برای تیک‌آف نیاز ندارد زیرا بال‌های بلند و قوی‌‌اش به آن کمک می‌کند که بعد از گذشت مسافت خیلی کوتاه تیک‌آف کند و به پرواز درآید».



وی افزود: «این پرنده الکتریکی توانایی حمل چند دوربین از جمله دوربین‌های حرارتی و نقشه‌برداری را دارد و از آنجا که مجهز به سنسور لیزری یا LADAR است می‌تواند از هر بنا یا مکانی روی زمین نقشه سه‌بعدی مناسب برای اتوکد تهیه کند».


به گفته وی، کاربرد این پرنده شناسایی با بردبلند، شناسایی در حوزه نظامی و نقشه‌برداری از نقاط مختلف است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته