دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1402 - 13:18

بخشنامه‌های آراستگی با نگاهی نوآورانه به دانشجو انتقال یابد

بخشنامه‌های آراستگی با نگاهی نوآورانه به دانشجو انتقال یابد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: ضوابط و بخشنامه‌های آراستگی در محیط دانشگاه باید با نگاهی نوآورانه و حسن خلق به دانشجو انتقال یابد.
کد خبر : 881011

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین رنجبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در نشست آراستگی و شئون فرهنگی رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با تأکید بر اینکه، مفهوم آراستگی در شئون فرهنگی و رفتاری از تفکر بسیج و بسیجی سرچشمه می‌گیرد، اظهار کرد: رعایت قوانین و بخشنامه‌های مرتبط با آراستگی در محیط دانشگاه زمینه‌ساز امنیت، آرامش و در نهایت رشد و بالندگی علمی، معنوی و شخصیتی دانشجویان را به همراه دارد که باید مورد اهتمام همه دانشگاهیان باشد.

وی افزود: برای حفظ شأن، حریم ساحت دانشگاه، شخصیت دانشجویان فرهیخته رعایت پوشش و آراستگی در محیط دانشگاه ضروری است که برای فرهنگ‌سازی آراستگی و شئون فرهنگی رفتاری و برای پیاده‌سازی شئون رفتاری باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و صحیح همراه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، فضاسازی محیط دانشگاه با محور پوشش فاخر دانشجویی و حمایت از آثار علمی، فرهنگی و هنری با موضوع آراستگی برای دانشجویان، کارکنان و استادان در اولویت کاری قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد: این اقدامات بنیادین باید با هم‌اندیشی فرهنگی استادان و نمایندگان دانشجویان اجرا شود تا تأثیر بیشتری روی مخاطبان بگذارد. ضوابط و بخشنامه‌های آراستگی در محیط دانشگاه باید با نگاهی نوآورانه و حسن خلق به دانشجو انتقال یابد و اثرات مخرب عدم رعایت حجاب و شئونات اسلامی به دانشجو گوشزد شود.

رنجبر از برگزاری مسابقات و برنامه‌های شاد ورزشی و فرهنگی با محوریت آراستگی و شئون رفتاری خبر داد و مطرح کرد: نمایشگاه لباس برای معرفی پوشش برتر، همزمان با اکران فیلم‌های آموزنده فرهنگی در فضای دانشگاه برگزار می‌شود که هدف از انجام این اقدامات ایجاد فضای شاد، روحانی و اخلاقی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان هرمزگان است.

آثار مخرب تبلیغات دشمن باید در نتطفه منهدم شود

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز گفت: از دانشجویانی که شأن و قداست دانشگاه را محترم می‌شمارند و شئون اسلامی را با پوشش و رفتار مناسب در محیط دانشگاه اعم از کلاس‌های درس و فضای عمومی دانشگاه رعایت می‌کنند، قدردانی می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد تأکید کرد: آثار مخرب تبلیغات دشمن و تأثیر آن در فضای مجازی بر پیشگیری از ترویج فرهنگ آراستگی و شئون رفتاری باید با مدیریت صحیح نهاد‌های فرهنگی در نتطفه منهدم شود. برای مبارزه با این جنگ نرم فرهنگی دشمن، باید خود را به سلاح فرهنگی تجهیز کنیم و با جهاد تبیین در کنار ترویج و تقویت اعتقادات مذهبی و باور‌ها دینی در حوزه حجاب و آراستگی اسلامی در فضای مجازی فعال باشیم تا بتوانیم زمینه‌ساز حفظ امنیت، آرامش و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه شویم.

وی با بیان اینکه، حضور دانشجویان به‌عنوان الگوی اجتماعی در اجتماع بسیار مهم و تأثیرگذار بر سایر اقشار جامعه است، توضیح داد: دانشجویان به‌عنوان افراد فرهیخته و معتبر می‌توانند باعث ترویج فرهنگ آراستگی اسلامی در کل اجتماع شوند و این مهم باید به‌درستی در جامعه مورد مدیریت قرار گیرد.

به گزارش آنا، این نشست با اظهارنظر سایر مسئولان ادامه یافت و پیشنهاد‌ها مهم و عملی جهت عملیاتی شدن مصوب شد در مراحل انجام بخشنامه شئونات فرهنگی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته