دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1402 - 11:34

ترسیم‌ ۳ راهبرد برای افق برنامه‌های دانشگاه آزاد استان بوشهر

ترسیم‌ ۳ راهبرد برای افق برنامه‌های دانشگاه آزاد استان بوشهر
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: تصویب رشته‌های جدید و جذاب، جذب حداکثری دانشجو و کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای ۳ راهبرد ترسیم‌شده برای افق برنامه‌های این دانشگاه است.
کد خبر : 880558

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید رازقی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جلسه شورای دانشگاه این استان با اشاره به ظرفیت‌های متعدد بوشهر به‌ویژه در حوزه نخیلات، دریا و پتروشیمی اظهار کرد: دانشگاه در مسیر رقابتی در همه عرصه‌ها قرار دارد ازاین‌رو برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها در دانشگاه، باید ورای اولویت‌های آموزشی و پژوهشی باشد تا بتوان پاسخگوی نیاز‌های دانشگاه و جامعه بود.

وی با بیان اینکه سه رکن اساسی و مهم برای فعالیت‌های دانشگاه در نظر گرفته شده، اضافه کرد: تصویب رشته‌های جدید و جذاب، جذب حداکثری دانشجو و کسب درآمد‌های غیر شهریه‌ای سه راهبردی است که با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و آمایش سرزمینی برای افق برنامه‌های دانشگاه استان ترسیم‌شده و باید برای تحقق آن تلاش مضاعف کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مقبولیت مطلوبی میان آحاد جامعه، سازمان‌ها و نهاد‌ها برخوردار است، افزود: حفظ این جایگاه بوده و برای این مهم می‌توان از ظرفیت مساجد به‌عنوان پایگاه‌های مردمی و معنوی بهره گرفت.

رازقی با بیان اینکه فضای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مطلوب بوده و مورد تأیید همه نهاد‌های ذی‌ربط قرار دارد، عنوان کرد: بنیان کار دانشگاه، علمی و عقلانی است ازاین‌رو پرداختن به حواشی و اجازه ورود حواشی به دانشگاه، زیبنده هیچ مرکز علمی نیست. اهداف و جدال با چالش‌ها باید برای اعتلا و اقتدار بیشتر دانشگاه باشد. اتخاذ هر گونه تصمیم برای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، علاوه بر بهره‌گیری از خرد جمعی، قطعاً بر اساس خروجی عملکرد و نتایج فعالیت‌ها خواهد بود.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از شهر‌ها و شهرستان‌ها، مرکز اصلی آموزش عالی و نماد و اعتبار علمی آن شهرستان است. یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های دانشگاه، نیروی انسانی توانمند بوده که باید بر اساس این توانمندی و مطابق با اهداف و مأموریت‌های دانشگاه، کار تعریف و برنامه‌ریزی کرد.

در این جلسه موضوعاتی مانند مدیریت نقدینگی، اجرای دقیق طرح پویش، ایجاد مدارس مهارتی و عادی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، انعقاد تفاهم‌نامه‌های عملیاتی و موردبررسی و اهتمام قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته