دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1402 - 10:44
رئیس دانشگاه آزاد بندرلنگه مطرح کرد؛

سالم‌سازی معنوی عنصر اصلی در تربیت دانشجو

سالم‌سازی معنوی عنصر اصلی در تربیت دانشجو
محمدرضا حیدری‌سیرمندی گفت: دو عنصر اصلی در تربیت دانشجو مطرح بوده که یکی عنصر علم، تحقیق، کارایی علمی و جوشیدن استعداد‌های علمی و دیگری روحیه تدین، حرکت صحیح و سالم‌سازی معنوی و مردمی دانشجو است.
کد خبر : 880530

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا حیدری‌سیرمندی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه در مراسم استقبال از نودانشجویان این واحد دانشگاهی اظهار کرد: دو عنصر اصلی در تربیت دانشجو مطرح بوده که از هیچکدام نباید غفلت کرد یکی عنصر علم، تحقیق، کارایی علمی و جوشیدن استعداد‌های علمی و دیگری روحیه تدین، حرکت صحیح و سالم‌سازی معنوی و مردمی دانشجو است عنصری که حضرت امام(ره) به دفعات به آن هشدار دادند و مقام معظم رهبری بر آن تأکید ورزیدند به این معنی که دانشگاه بیگانه و جدای از دین فاجعه‌ای غیرقابل جبران به همراه دارد.

وی افزود: دانشگاه، آینده‌ساز است. دانشجوی جوانی که در صراط علم و دانش بوده مورد طمع دشمن قرار‌ می‌گیرد تا به هر طریق ممکن هر دو را از کارایی لازم بیندازد؛ بلکه بتواند چند صباحی دیگر به استثمار و غارت آن بپردازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه عنوان کرد: میداندار و مرجع علمی دنیا در قرون متمادی بودیم. استکبار جهانی قبل از انقلاب با برنامه‌ریزی‌های سلطه طلبانه خود خودباوری را از کشور‌های اسلامی و کشور برداشته و با عوامل داخلی خود در دانشگاه‌ها و مدارس اینگونه القاء کردند که نمی‌توانیم به تنهایی به جایی برسیم تا زمانی که انقلاب شکوهمند اتفاق افتاد، دست ابرقدرت‌ها قطع شد، فریاد استقلال و ما می‌توانیم جامعه را بیدار کرد.

حیدری‌سیرمندی اضافه کرد: استکبار جهانی امروز از راه‌های دیگری وارد شده‌ ازجمله رسوخ در جوانان، به‌واسطه حرکات فرهنگی، از راه علم کردن مسئله حجاب و کشف حجاب، زیرا این راه را منتهی به دستیابی به اهداف خود می‌داند؛ اما جوانان آگاه هستند، عده زیادی با این دشمنان همراهی نخواهند کرد و به فضل الهی شکستی دیگر در کارنامه آنان رقم خواهد خورد.

وی تأکید کرد: دانشجویان نباید منفعل باشند؛ بلکه علاوه بر درس در همه زمینه‌ها باید مشارکت حداکثری داشته باشند و ما از شرکت دانشجویان در فعالیت‌های دانشجویی ازجمله تشکیل کانون‌ها و انجمن‌های علمی استقبال می‌کنیم.

به گزارش آنا، تشریح مقررات آموزشی و پژوهشی و برگزاری دو کارگاه تخصصی راه‌های پیشگیری رفتار‌های خود آسیب‌رسان و آشنایی با پشه آئدس و راه‌های مقابله با آن از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته