دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان مطرح کرد؛

نقش کلیدی انجمن‌های علمی‌دانشجویی در ترویج فعالیت‌های مرکز آپا

نقش کلیدی انجمن‌های علمی‌دانشجویی در ترویج فعالیت‌های مرکز آپا
انجمن‌های علمی دانشجویی در ترویج و آگاهی‌رسانی و آموزش عمومی و تخصصی مرتبط با فعالیت‌های مرکز آپا نقش کلیدی دارند.
کد خبر : 880305

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد حسن پور، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در ابتدای نشست مدیران مرکز آپای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ضمن خوش آمدگویی به دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی و قدردانی از آن‌ها به‌منظور شناسایی استعداد‌های جوان در دانشگاه آزاد اسلامی، خواستار پیشبرد اهداف مرکز آپا در دانشگاه شد.

حسن پور تأکید کرد: دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی رشته‌های فناوری اطلاعات، کامپیوتر، برق و هوش مصنوعی استان تهران هر چه سریع‌تر شبکه علاقه‌مندان به این حوزه را در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل دهند و اطلاع‌رسانی لازم را در این خصوص انجام دهند.

فربد رزازی، مدیر مرکز آپا و معاون دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان نیز در این جلسه در خصوص اهداف و مأموریت‌های مرکز آپا، به‌خصوص فعالیت‌های ترویجی مرکز نظیر برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌ها، مسابقات، بازدید‌های علمی و مهارتی کردن دروس تخصصی و همچنین آینده و جایگاه شغلی امنیت سایبری در کشور و دنیا مباحثی را مطرح کرد.

وی گفت: در آپا، فعالیت‌های تخصصی از قبیل شناسایی تهدیدات رایانه‌ای، کشف آسیب‌پذیری‌ها، رسیدگی و کمک به سازمان‌های مختلف در هنگام بروز حوادث ناشی از حملات و رخداد‌های امنیتی، ارزیابی امنیتی و انجام آزمون نفوذپذیری بر روی شبکه‌های رایانه‌ای و سامانه‌های نرم‌افزاری، ارائه طرح امنیت برای امن‌سازی شبکه‌های رایانه‌ای انجام می‌شود، علاوه بر این ترویج و آگاهی‌رسانی و آموزش عمومی و تخصصی مرتبط با فعالیت‌های مرکز آپا مد نظر است که انجمن‌های علمی دانشجویی در آن نقشی کلیدی دارند.

در ادامه نماینده مرکز ملی ماهر (معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات) اهمیت امنیت سایبری در کشور را تبیین و مراکز همکار دانشگاهی در ۳۷ دانشگاه را در کل کشور معرفی کرد.

در این جلسه مقرر شد که فضای مجازی لازم برای ایجاد باشگاه تخصصی آپا توسط ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ایجاد شود و انجمن‌های علمی دانشجویی مرتبط با اطلاع‌رسانی لازم، زمینه حضور دانشجویان علاقه‌مند را برای تعامل و هم‌افزایی در این حوزه مهیا کنند.

به گزارش آنا، مرکز آپای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به افزایش تعداد حوادث امنیتی کامپیوتری در کشور و لزوم وجود مراکز پژوهشی و خدمات تخصصی دانشگاهی برای پشتیبانی و رفع نیاز‌های جامعه در این حوزه و باانگیزه ارتقای دانش و توان مهندسی در حوزه امنیت اطلاعات در مهر ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد. این مرکز با حمایت مرکز ملی ماهر و به عنوان عضوی از شبکه ملی امنیت سایبری کشور به عنوان مجموعه‌ای هم‌افزا از هسته‌های تخصصی آپا در واحد‌های دانشگاهی تشکیل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته