دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1395 - 12:08

باکو: منابع اسرائیلی دروغ می‌گویند، ما حامی برجام هستیم

بخش رسانه‌ای وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، خبر رسانه‌های اسرائیلی در مورد اظهارات آراز عظیم‌اف، معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان را تکذیب کرد.
کد خبر : 87983

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت امور خارجه آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آذربایجان از توافق تاریخی که بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در تاریخ 14 ژوئیه 2015 (24 خرداد 1394) از طریق مذاکره به سرانجام رسید، تقدیر می‌کند.»


در این بیانیه آمده بود: «ما معتقدیم این توافق، به برقراری صلح و امنیت و توسعه همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای کمک خواهد کرد. این بیانیه می‌افزاید در دیدارهای انجام‌شده در تل آویو، در مورد مسایل منطقه‌ای، از جمله مسائل خاورمیانه و قفقاز جنوبی و مسائل امنیت هسته‌ای تبادل‌نظر شده و در این دیدارها اعلام شده است که همه کشورها، از جمله ایران حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای دارد.


به دنبال سفر آراز عظیم‌اف، معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در روز 29 اردیبهشت به اسراییل، پایگاه صهیونیستی جویش پرس (Jewish Press) در گزارشی به به نقل از آراز عظیم‌اف نوشته بود: «ایران هنوز جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود را کنار نگذاشته‌است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته