![بومیسازی اینورتر خورشیدی برای استفاده در نیروگاههای متصل به شبکه برق](/files/fa/news/1403/4/24/593419_948.jpg)
فعالیت ۳۰۰ شرکت صاحب ایده در ساخت قطعه هواپیما
![فعالیت ۳۰۰ شرکت صاحب ایده در ساخت قطعه هواپیما](/files/fa/news/1402/8/27/382009_973.jpg)
فتحالله امی عضو گروه هوافضا و هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفتوگو با خبرنگار آنا ضمن تأیید خبر انجام چکهای سنگین موتور هواپیماهای بوئینگ و ایرباس در ایران گفت: کار روی هواپیماها را میتوان به سه بخش کلی تقسیم کرد که شامل سازه هواپیما و کنترل و اویونیک و موتور هواپیما است.
استادتمام دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: در سالهای تحریم، بسیاری از کار تعمیرات و نگهداری توسط متخصصان داخلی و در کشور انجام شده است و در این موضوع مهارتی خاصی در متخصصان به دست آمده است. همچنین برخی از قطعات نیز از هواپیماهای اسقاطی تأمین میشود و در فرایند اورهال و تعمیرات مورد استفاده قرار میگیرد. برخی از قطعات نیز از بازارهای غیر رسمی تأمین میشود.
انجام کامل اورهال موتور هواپیما در کشور
رئیس سابق پژوهشگاه هوافضای ایران گفت: سابق بر این موتور هواپیما به خارج از کشور منتقل و پس از تعمیر بازگردانده میشد، اما هم اکنون چک و تعمیرات و اورهال موتور هواپیما به صورت کامل در داخل انجام میشود.
وی تاکید کرد: هم اکنون ۳۰۰ شرکت هوافضایی با فعالیت متخصصان و صاحبان ایده در بخش تولید قطعه برای صنعت هوایی ایران فعال است و بخشی از قطعات موتور نیاز برای تعمیر موتور هواپیما نیز به همت این شرکتها در کشور تولید میشود. این شرکتها در زمینه تولید قطعاتی مانند صندلی هواپیما تا قطعات بدنه و موتور فعال هستند و اگر تولیدات آنها بتواند استانداردهای مورد نظر را پاس کند مورد بهره برداری قرار میگیرد.
اخذ مجوز طراحی هواپیمای ۱۲ نفره
امی تصریح کرد: پژوهشگاه هوافضای ایران توانسته است مجوز طراحی هواپیمای ۱۲ نفره را اخذ کند که طراحی کلی آن انجام شده است.
انتهای پیام/
![بومیسازی اینورتر خورشیدی برای استفاده در نیروگاههای متصل به شبکه برق](/files/fa/news/1403/4/24/593419_948.jpg)
![نانو به چه دسته از فناوریهایی میگویند؟](/files/fa/news/1403/4/24/592749_156.jpg)