دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به همت نشر شهید کاظمی؛

کتاب «خط مقدم» برای شانزدهمین­‌بار به زیر چاپ رفت

کتاب «خط مقدم» برای شانزدهمین­‌بار به زیر چاپ رفت
کتاب «خط مقدم» اثر فائضه غفار حدادی که روایتی است مستند از دو سال زندگی شهید حسن طهرانی مقدم و تشکیل یگان موشکی ایران، برای شانزدهمین­بار توسط نشر شهید کاظمی به زیر چاپ رفت.
کد خبر : 879638

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سال 1361 بود که حسن باقری 27 ساله، حسن طهرانی­ مقدم 23 ساله را فرستاده بود تا فرمانده کل سپاه، جکم فرماندهی توپخانه را به نام او بزند.

توپ­‌هایی از عراقی‌­ها به غنیمت گرفته شد تا علیه خودشان استفاده شود. طهرانی ­مقدم و هم ­تیمی‌­هایش مجبور بودند به­ خاطر برد کم توپ­‌ها به نزدیک­‌ترین نقطه به خط دشمن بروند، بلکه بتوانند شهری چون بصره را مورد هدف قرار دهند. با این اوصاف قدرت موشک­‌هایی که عراق از ابرقدرت­‌ها گرفته بود، خیلی بیشتر از این حرف‌­ها بود. همه این­ها و دلایلی دیگر باعث شد، فرماندهان به فکر تأسیس واحد موشکی باشند. دو سال بعد طهرانی ­مقدم و تعدادی از نیروهایش برای اولین دوره آموزش موشکی راهی سوریه شدند و این سرآغاز داستانی است که تعداد فرازهای آن از فرودها بیشتر است و همچنان ادامه دارد.

«کتاب خط مقدم» روایتی مستند از تشکیل یگان موشکی ایران با محوریت زندگی شهید حسن طهرانی مقدم و به­ قلم فائضه غفار حدادی است. این‌کتاب برشی مستند از میانه خط زندگی حسن طهرانی مقدم است که دور از تخیل و رویاپردازی های نویسندگی نوشته شده است.

بازه زمانی مطالب کتاب هم از مرداد سال ۶۳ تا دی‌ماه ۶۵ است؛ مقطعی که اتفاقاً پر است از حادثه و موانع پیچیده. پر از«نمی‌توانی»‌ها و «دیگر نمی‌شود»ها و پر از جمله «اینجا دیگر آخر خط است.» شهید طهرانی مقدم در مصاحبه‌هایی که انجام شد، بیش از آن که از خود بگوید، از یاران شهیدش گفته است و علاقه‌مند بوده که زحمات رزمندگان گمنام یگان موشکی در تاریخ ثبت و ضبط شود.

آن‌چنان که در مقدمه کتاب آمده است برای نگارش این کتاب با بیش از ۵۰ نفر مصاحبه­‌های عمیق و مفصلی صورت گرفته و در مواردی برای تکمیل و رفع تناقضات و ابهامات، مصاحبه با برخی افراد بیش از ۲۰ بار تکرار شده است. از این کتاب که به­ قلم فائضه غفار حدادی و با پژوهش محمدحسین پیکانی منتشر شده، در هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس تقدیر به عمل آمده است.

این کتاب در قطع رقعی و ۵۲۸ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی به تازگی به چاپ شانزدهم رسیده و با قیمت ۱۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

علاقه‌مندان جهت مشاهده و تهیه این کتاب می‌توانند به کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور مراجعه و یا از طریق سایت من و کتاب manvaketab.com  و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته