دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1402 - 12:47
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد:

دانشگاه‌ها باید برای حل مسائل فرهنگی جامعه وارد عمل شوند

دانشگاه‌ها باید برای حل مسائل فرهنگی جامعه وارد عمل شوند
محمدرضا معظمی‌گودرزی گفت: امروز جامعه در حوزه فرهنگی نیازمند کار بنیادی است و دانشگاه‌ها باید برای حل مسائل فرهنگی جامعه وارد عمل شوند.
کد خبر : 879237

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمدرضا معظمی‌گودرزی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در نخستین جلسه از دوره اندیشه ورزیِ عروج که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: امروز دانشگاه‌ها در حال پوست اندازی و تغییرات بنیادی هستند و از آموزش صرف، پژوهش، فناور محور و کارآفرین به دانشگاهِ مسئله محور، تغییر روش داده‌اند. دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه اثرگذار بوده و می‌تواند مولد فکر، اندیشه و تولید در همه مسائل جامعه باشد.

وی افزود: دانشگاه‌ها در گذشته صرفأ عرضه کننده بودند. امروز سیاست دانشگاه آزاد اسلامی تقاضا محور و حل مسئله است. دانشگاه باید تقاضای جامعه را رصد کند و به موضوعات و مسائل جامعه بپردازد و برای حل این مسائل راه حل ارائه دهد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ادامه داد: یکی از تقاضا‌های مهم جامعه امروز موضوعات بنیادی فرهنگی بوده؛ کار بنیادی در دانشگاه سخت و زحمت آفرین، ولی اثربخش است. امروز جامعه در حوزه فرهنگی نیازمند کار بنیادی بوده و باید در حوزه فرهنگی کادرسازی شود. کار فرهنگی همانند اکسیژن برای حیات جامعه ضرورت دارد.

معظمی‌گودرزی گفت: استادان به عنوان یکی از اقطاب اثرگذار در حوزه فرهنگی با وزن بسیار بالا می‌توانند در جامعه مؤثر واقع شوند. در این راه هزینه‌های مالی را سرمایه گذاری به حساب می‌آوریم که با هم افزایی و خرد جمعی اداره دانشگاه بهتر و آسانتر خواهد بود.

وی با اشاره به نقش مهم معلمان و استادان در تربیت نوجوانان وجوانان بیان کرد: الگوپذیری بچه‌ها از معلمان و استادن به مراتب بیشتر از والدین است. معلمان و استادان مانند تابلو‌های راه هستند تا نسل جوان به‌عنوان آینده‌سازان کشور به سرمنزل مقصود رهنمون شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته