دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1395 - 11:39
در گفت‌وگو با آنا؛

سرمربی تیم ملی کاراته: به‌دنبال تکرار افتخارات گذشته هستم/ کاراته‌کاها در وضعیت بسیار خوبی به‌سر می‌برند

شهرام هروی گفت: علاقه‌ای ندارم به گذشته بازگردم. آن زمان شرایط فراهم نبود و من رفتم اما امروز با مشکلات کمتری در فدراسیون کاراته روبه‌رو هستیم.
کد خبر : 87909

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، سید شهرام هروی پس از بازی‌های آسیایی اینچئون دیگر حاضر به همکاری با تیم ملی کاراته نشد و از سمت سرمربیگری این تیم به دلایل مختلفی کنار رفت که شاید مهم‌ترین آن دخالت در تصمیمات کادر فنی بود. به هر تقدیر او اوایل ماه گذشته در رقابت با غلامرضا دباغیان و علیرضا سلیمانی دوباره سرمربی تیم ملی کاراته شد تا شاید بتواند دوباره نتایج خوبی که در گذشته با این تیم به دست آورده بود را تکرار کند.


وی در واکنش به این موضوع که وضعیت تیم ملی کاراته نسبت به زمانی که از این تیم جدا شد چه تغییری کرده است، به خبرنگار آنا گفت: «علاقه‌ای ندارم به گذشته بازگردم. آن زمان شرایط فراهم نبود اما از زمانی که سید حسن طباطبایی سرپرست قدراسیون کاراته شده، مشکلات کمتری دیده می‌شود و به همین خاطر برنامه‌هایم را به فدراسیون ارائه دادم و دوباره سرمربی تیم ملی کاراته شدم. آنچه الان برایم اهمیت دارد تکرار افتخاراتی است که در گذشته رخ داده و باید دوباره آن را تکرار کنیم.»


هروی در خصوص شرایط تیم ملی کاراته اظهار داشت: «امروز آخرین روز اردو هست و بچه‌ها با انجام تمرینات عمومی مرحله اول اردوهای خود را به پایان رسانده‌اند. وضعیت از آنچه که فکر می‌کردم بهتر است و بچه‌ها از لحاظ کیفی در وضعیت بسیار خوبی به‌سر می‌برند. خدا رو شکر همه امکانات فراهم است و از روز جمعه 7 خرداد هم مرحله جدید اردوهای تیم ملی برگزار می‌شود که این مرحله 8 روزه خواهد بود.»


وی ادامه داد: «شرایط هر 14 کارته‌کا تیم ملی عالی است و من به آینده این تیم خیلی امیدوارم. تمامی بچه‌ها از دل رقابت‌های انتخابی خود را به تیم ملی رساندند و از آنجایی که طبق برنامه نفرات اول به تیم ملی می‌رسیدند، الان آماده‌ترین‌ها در اردو حاضر هستند. البته برخی ملی‌پوشان دچار آسیب‌دیدگی جزئی هستند اما مسئله خاصی نیست و تا زمان مسابقاتی که پیش رو داریم آنها می‌توانند بدون مشکل برای تیم ملی روی تاتامی بروند.»


سرمربی تیم ملی کاراته در خصوص رقابت‌های لیگ برتر بیان داشت: «خوشبختانه رقابت‌های لیگ در بهترین زمان ممکن برگزار می‌شود و ملی‌پوشان ما می‌توانند در این رقابت‌ها بدون مشکل شرکت کنند. ضمن اینکه اگر در مسابقات لیگ کاراته‌کایی وجود داشته باشد که بتواند لیاقت خود را نشان دهد به تیم ملی راه پیدا می‌کند.»


وی در مورد دغدغه مالی ملی‌پوشان کاراته که همواره وجود داشته است، عنوان کرد: «این مشکل همیشه بوده و بعد از این هم وجود خواهد داشت اما چیزی که امروز برای بچه‌های ما اهمیت دارد هدف بالایی است که می‌خواهند به آن برسند. کاراته‌کاهای تیم ملی می‌خواهند در رقابت‌های جهانی افتخارآفرینی کنند و به همین خاطر توجهی به مسائل مالی ندارند. در واقع ملی‌پوشان کاراته مشکلات مالی را فدای موفقیت در رقابت‌های جهانی کرده‌اند.»


هروی درباره اینکه تیم ملی کاراته در چه مسابقاتی پیش از رقابت‌های جهانی اتریش شرکت خواهد کرد، بیان داشت: «در مرحله اول در رقابت‌های دانشجویان جهان حاضر خواهیم شد تا در دیداری تدارکاتی میزان آمادگی ملی‌پوشان را بالا ببریم. پس از آن در رقابت‌های جهانی ارومیه که با استقبال خوبی روبه‌رو شده شرکت می‌کنیم و در شهریور ماه در مسابقات کاراته وان استانبول ترکیه به مصاف حریفان خواهیم رفت. پس از این رقابت‌ها ترکیب نهایی تیم ملی انتخاب می‌شود تا در رقابت‌های کاراته‌وان هامبورگ آلمان با حریفان خود مسابقه دهیم. اگر لازم شد در ادامه لیگ جهانی کاراته‌وان در رقابت‌های اوکیناوا ژاپن هم با حریفان مسابقه می‌دهیم و پس از آن آماده مسابقات جهانی لینز اتریش خواهیم شد.»


وی درخصوص رقبای کاراته‌کاهای تیم ملی در رقابت‌های جهانی نیز بیان داشت: «الان زود است که بخواهیم اشاره‌ای به رقیبان داشته باشیم چرا که در طول رقابت‌های لیگ کاراته‌وان کیفیت بسیاری از کاراته‌کاهای جهان مشخص می‌شود. ما همواره از کشورهای آفریقایی و اروپایی نفرات خوبی را در مسابقات دیدیم. از برخی کشورها از جمله آذربایجان، برزیل و آمریکا هم تک‌ستاره‌هایی حضور داشتند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ملی کاراته
ارسال نظر
هلدینگ شایسته