دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1402 - 12:29

تأکید رئیس مجلس برای چاره‌اندیشی در مورد پرداخت وام مسکن

تأکید رئیس مجلس برای چاره‌اندیشی در مورد  پرداخت وام مسکن
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها تسهیلات مسکن پرداخت می‌کنند، منتها دیگر مردم توانی برای گرفتن وام و پرداخت اقساط را ندارند بایستی نمایندگان در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.
کد خبر : 878527

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم درباره رسیدگی به تخلفات بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن گفت: طبق پیگیری‌های، بانک‌ها به هر کسی که برای دریافت تسهیلات مسکن مراجعه می کند، وام مسکن پرداخت می کنند منتها مردم دیگر بیش از این توان گرفتن وام و پرداخت اقساط را ندارند و به همین دلیل به بانک ها مراجعه نمی‌‎کنند.

وی افزود: این یک مشکل دیگری است که باید برای آن در مجلس چاره اندیشی شود.

از سوی دیگر الیاس نادران در جلسه علنی امروز مجلس و برای پیگیری درخواست استعفای خود و در انتقاد به شیوه اداره جلسه علنی مجلس در مقابل جایگاه هیات رئیسه به تحصن نشست.

پاسخ به تذکر فرهنگی 

از سوی دیگر محمدحسین فرهنگی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۲۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، در تذکری با استناد به ماده ۳۹ آیین نامه داخلی مجلس درخصوص اعتراض الیاس نادران در صحن علنی تأکید کرد: این اجازه را بدهید که کسانی که درخواست تذکر دارند، مطالبشان را عنوان کنند؛ این صحنه‌ای که شاهد آن هستیم چندان مناسب نیست این فرصت را رئیس جلسه به افرادی که تقاضای تذکر دارند بدهند، این طور نبوده که کاملا تذکر بسته شود.

وی خطاب به قالیباف افزود: مواردی هم استثناء بوده است که خود شما به نمایندگان اجازه اظهار نظر را داده‌اید.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر فرهنگی یادآور شد: در دستور قبلی که برنامه هفتم توسعه نبود هم تذکر و هم اخطار قانون اساسی باز بوده است، هر دو استفاده و این فرصت داده شده است، روال اینگونه بوده که یک مورد تذکر و یک مورد اخطار قانون اساسی مطرح می‌شود و هر دو آن را انجام داده ایم.

رئیس مجلس تاکید کرد: حتی آقای امیرآبادی این درخواست را که داشتند به ایشان گفتیم که درخواست شما قبول است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته