دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه کمیسیون ستاد تعلیم و تربیت مطرح شد؛

کمبود نیروی انسانی و ضعف در کارایی مربی پرورشی

کمبود نیروی انسانی و ضعف در کارایی مربی پرورشی
دبیر میز تحول امور پرورشی ستاد تعلیم و تربیت کمبود نیروی انسانی پرورشی گفت: کیفیت تربیتی اخلاقی نیروی پرورشی، عدم آموزش مؤثر نیروها، ضعف در فرآیند تربیت نیرو، عدم به‌روزرسانی مؤثر نیرو، جذب و گزینش نیرو، عدم تخصص نیروی انسانی، تعدد وظایف نیروی انسانی و به‌کارگیری غیرتخصصی نیرو، از چالش‌های مطرح حوزه نیروی انسانی پرورشی است.
کد خبر : 878477

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هشتمین جلسه کمیسیون ستاد تعلیم و تربیت با حضور جلال موسوی، معاون تربیتی ستاد تعلیم و تربیت، برخی از معاونان وزیر محترم آموزش‌وپرورش و تعدادی از اعضای کمیسیون با موضوع «ادامه ارائه تفصیلی طرح تحول پرورشی» در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

عباس نصرتی، دبیر میز تحول امور پرورشی ستاد تعلیم و تربیت در ارائه تفصیلی طرح تحول پرورشی، چالش‌های احصا شده پس از مصاحبه‌های میدانی و هم‌اندیشی با اساتید پرورشی و فعالان مردمی و همچنین نظرسنجی‌های مختلف از معلمان و مربیان عرصه تربیت را در ۹ عرصه و ۷ خوشه بیان کرد.

کمبود نیروی انسانی و ضعف در کارایی و اثرگذاری نیروی انسانی اولین چالشی بود که در جلسه به بحث و تبادل‌نظر درباره آن پرداخته شد.

وی کمبود نیروی انسانی پرورشی، کیفیت تربیتی اخلاقی نیروی پرورشی، عدم آموزش مؤثر نیروها، ضعف در فرآیند تربیت نیرو، عدم به‌روزرسانی مؤثر نیرو، جذب و گزینش نیرو، عدم تخصص نیروی انسانی، تعدد وظایف نیروی انسانی و به‌کارگیری غیرتخصصی نیرو را از چالش‌های مطرح حوزه نیروی انسانی پرورشی دانست.

نصرتی در ادامه ارائه طرح تحول پرورشی افزود: بازتعریف رشته امور تربیتی با رویکرد تربیت دینی متناسب با مأموریت‌های تحولی معاونت پرورشی، تشکیل هسته‌های تحولی در هر استان با استفاده از ظرفیت نیرو‌های زبده پرورشی و شبکه‌سازی نیرو‌های جدیدالورود ذیل هسته‌های تحولی جهت انتقال تجربیات، اصلاح روش جذب و گزینش نیروی مستعد در حوزه پرورشی، ماهیت و استفاده از ظرفیت نیروی تربیتی مردمی مانند طرح امین، طرح شهید بهنام محمدی و تشکیل تیم مربیان تربیتی مدرسه به‌جای نفر تربیتی از راهکار‌های در نظر گرفته شده در راستای بهبود چالش کمبود نیروی انسانی و ضعف کارایی و اثرگذاری نیروی انسانی است.

در این جلسه حاضران بر بازتعریف رشته امور تربیتی، انتخاب اساتید با رویکرد تربیت دینی، افزایش ظرفیت پذیرش، تدوین برنامه‌های عملیاتی، مشخص شدن ماهیت کار مربی پرورشی، انتظارات از مربیان پرورشی تأکید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب