دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1402 - 14:43

دستیار رئیس جمهور: تأسی به شهدا اتصال به منبع قدرت لایزال است

دستیار رئیس جمهور: تأسی به شهدا اتصال به منبع قدرت لایزال است
سیداحمد عبودتیان گفت: گرامیداشت یاد شهدا ما را به قدرت بی‌انتهای الهی متصل کرده و توان و هم‌افزایی ایجاد می‌کند.
کد خبر : 877760

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید احمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امر مردم‌سازی دولت در بیست و یکمین کنگره عروج که در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد برگزار شد، اظهار کرد:  گرامیداشت یاد شهدا ما را به قدرت بی‌انت‌های الهی متصل کرده، توان و هم‌افزایی در وجود ما ایجاد می‌کند و به‌واسطه برکات شهداست که دشمن در ارزیابی توان عاجز و این قدرت، روزبه‌روز در حال افزایش است.

وی به تشریح ۲۲ سال دستاورد برگزاری کنگره عروج پرداخت و افزود: سال ۶۸ جنگ تمام شد، اسرا برگشتند. دولت با رویکرد جدیدی که حاصل از تفکر لیبرال دموکرات بود، آن را در کل جامعه گسترش می‌داد و حکمرانی به سمت جریان سرمایه‌داری منهای مستضعفین پیش می‌رفت.

دستیار رئیس جمهور در امر مردم‌سازی دولت کار فرهنگی در آن دوران را شامل برگزاری جلسات قرآن، اردو‌های فرهنگی و برپایی هیئت‌های مذهبی برشمرد و گفت: جبهه فرهنگی آرام شکل گرفت و هر فرد متعهد آنچه را که در توان داشت به میدان آورد.

عبودتیان با تشریح اوضاع جامعه در سال ۷۶ بیان کرد: در عرصه سیاسی، جامعه با آزادی‌های بی‌حدوحصر حاصل از تفکر لیبرال گرایش پیدا کرده بود. در خارج از کشور جریان‌های رسانه‌ای علیه مبانی اعتقادی نظام، شهدا، غیبت امام زمان، عصمت اهل‌بیت و قیام امام حسین فعال و آنها را زیر سؤال می‌برد و جامعه در حال تهی شدن از معنویت بود.

وی ادامه داد: در آن دوران برای جلوگیری از انحراف جامعه، دفعتاً به شهدا روی آوردیم. شهیدانی که فقط به تصویر و مشخصات فردی می‌شناختیم؛ اما از اصول، مبانی اعتقادی و ارزش‌های والای آنان بی‌اطلاع بودیم. به‌واسطه تفحص از مناطق جنگی، شهدای گمنامی ظاهر شدند که بعد از خاکسپاری در دانشگاه‌ها، گردآورنده و هدایت‌کننده جوانان به سمت معنویت و ترویج فرهنگ شهادت شدند. 

دستیار رئیس جمهور در امر مردم‌سازی دولت، شهید محمدحسین محمدخانی را یکی از کسانی برشمرد که با تأسی به شهدا در مدت زمان مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و سپس جهاد با داعش در سوریه، به نام عمار حلب در تاریخ ماندگار شد.

محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد هم در مراسم کنگره عروج که به مناسبت بیست و یکمین سالگرد خاکسپاری هشت شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی و به یاد شهدای مدافع حرم، شهید محمد خانی و شیخ الاسلام برگزار شد، گفت: شهید محمد خانی در تدفین شهدای گمنام این دانشگاه زحمت زیادی کشید و حتی یکی از شهدا را خودش داخل قبر تدفین کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش‌ها تربیت جوانانی است که خط شهدا را گم نکنند، افزود: مظلومیت شهدای غزه باعث شد تا این یادوراه شور و حال بیشتری داشته باشد. 

این مراسم معنوی با حضور مهران فاطمی استاندار، محمود کریمی از مداحان اهل بیت (ع) و قشر‌های مختلف مردم در مسجد شهید صندوقی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته