دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1402 - 09:50

عشقی:‌ از سرمایه‌گذاران انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت می‌شود

عشقی:‌ از سرمایه‌گذاران انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت می‌شود
رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه راه‌ اندازی تابلو سبز بورس انرژی یکی از مهمترین عوامل توسعه صنایع تجدیدپذیر است، گفت: بورس انرژی آمادگی تامین مالی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی تجدیدپذیر در وزارت نیرو را دارد.
کد خبر : 877739

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وزارت نیرو، مجید عشقی در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس اظهار کرد: بورس انرژی ایران در سال گذشته بازار انرژی‌های سبز را راه اندازی کرد و یکی از معضلاتی که تولیدکنندکان انرژی سبز با آن روبرو هستند و مانع توسعه این صنعت شده است را حل کرد.

وی تصریح کرد: راه اندازی تابلو سبز بورس انرژی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مشکل قیمت گذاری را برطرف کرد و از این پس تولید انرژی‌های پاک برای تولیدکنندگان آن صرفه اقتصادی خواهد داشت و کمک خواهد کرد این صنعت توسعه پیدا کند.

وی در واکنش به عرضه هر کیلووات ساعت برق به بهای ۳۰۰۰ تومان در تابستان امسال، یادآور شد: قیمت در بورس بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و ممکن است در برخی فصول سال قیمت بالاتر و در مواقع دیگر پائین‌تر باشد و این خود به تولید و سرمایه گذاری این صنعت کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: بورس انرژی آمادگی دارد زنجیره ابزار‌هایی که در این رابطه وجود دارد را تکمیل کرده و منابع جدیدی را هم در بخش عرضه و تقاضا و معاملات و هم تامین مالی فراهم آورد، چرا که وقتی صرفه اقتصادی وجود داشته باشد امکان تامین مالی صنعت هم فراهم خواهد شد.

​عشقی در پاسخ به این که تابلو برق سبز بورس انرژی تا چه میزان کشش پاسخگویی به نیاز‌ها را به خصوص در بخش صنعت دارد، اذعان کرد: نیاز‌ها فراتر از چیزی است که هم اکنون در حال عرضه است و تقاضا برای خرید انرژی از تابلو برق سبز بسیار بالا است، در عین حال امکان گسترش این بازار وجود دارد. وی ادامه داد: بر این اساس ما به وزارت نیرو اعلام کرده ایم آمادگی تامین مالی سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارند، داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: انرژی بورس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته