دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1402 - 11:48

جنبش جهاد: اسرائیل مجبور به تبادل اسرا خواهد شد

جنبش جهاد: اسرائیل مجبور به تبادل اسرا خواهد شد
معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی ضمن تأکید بر حضور نیروهای «سرایا القدس» در نبرد زمینی با نظامیان رژیم اشغالگر و آمادگی آنان برای ادامه درگیری تأکید کرد: «هرچقدر هم که روزهای تجاوز اسرائیل طولانی شود، مجبور به تبادل اسرا خواهد شد».
کد خبر : 877542

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «محمد الهندی»، معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی، در مصاحبه اختصاصی با شبکه «الجزیره»، تأکید کرد که «هرچقدر هم که روزهای تجاوز اسرائیل به نوار غزه طولانی شود، سرانجام مجبور به تبادل اسرا خواهد شد».

الهندی در ادامه این گفت‌وگو درباره «پیروزی مورد انتظار با وجود رنج‌کشیدن ملت فلسطین» و معادلات سیاسی و نظامی جدید تحمیل شده توسط عملیات «طوفان الاقصی» صحبت کرده و درباره مشارکت‌شان در درگیری‌ها گفت: ارزیابی جامعی از آمادگی‌های سرایا القدس در سطوح نظامی و میدانی به عمل آوردیم.

وی درباره پرونده تبادل اسرا تصریح کرد: روند تبادل اسرا تنها به جنبش جهاد اسلامی یا حماس محدود نمی‌شود، بلکه فرآیندی است که به کل مردم فلسطین مربوط می‌شود؛ چرا که بیش از ۶۰۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های دشمن‌اند که رهبران و مبارزان این مردم هستند.

این مقام جهاد درباره حضور ساخه نظامی این جنبش در عملیات طوفان الاقصی خاطرنشان کرد: سرایا القدس ازنظر نظامی در وضعیت خوبی قرار دارد و در میدان هم به مقابله با نیروهای دشمن که با گلوله‌های خمپاره و موشک به غزه حمله می‌کنند، ادامه می‌دهد.

الهندی در این باره افزود: سرایا القدس به شلیک موشک به عمق صهیونیست‌ها و شهرک‌های اشغالی نوارغزه ادامه می‌دهد؛ نیروهای ما از روحیه بالایی برخوردارند و آماده ادامه جنگ برای مدت طولانی هستند.

او در پاسخ به سؤال خبرنگار الجزیره از هدف جنبش جهاد اسلامی از انجام عملیات در جبهه جنوبی لبنان، تصریح کرد: پیام انجام عملیات از جبهه لبنان این بود که تأکید کنیم ما یک ملت هستیم و یک آرمان داریم و با یک دشمن مقابله می‌کنیم؛ دشمن فقط فلسطین را هدف نمی‌گیرد، بلکه کل امت ما را هدف قرار داده است.

معاون دبیر کل جنبش حماس در پایان این گفت‌وگو، ضمن اشاره غربی‌ها به حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم اشغالگر و در انتقاد از مواضع کشورهای عربی خاطرنشان کرد: مواضع کشورهای عربی که در نشست قاهره نتوانست حتی یک قطره آب به غزه بیاورد، نه برای اسرائیل و نه برای آمریکایی‌ها ارزش و وزنی ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته