دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1402 - 10:33

بنیامین نتانیاهو: با آتش‌بس در غزه مخالفم

بنیامین نتانیاهو: با آتش‌بس در غزه مخالفم
باوجود برجای ماندن بیش از ۱۰ هزار شهید در اثر حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نخست‌وزیر این رژیم مجدداً بر مخالفت خود با آتش‌بس فراگیر در نوار غزه تأکید کرد.
کد خبر : 877488

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه آمریکایی «ای بی سی» گفت: بدون آزادسازی اسرا هیچ آتش‌بسی محقق نخواهد شد.

وی درباره آینده نوار غزه بعد از پایان جنگ مدعی شد: معتقدم که اسرائیل برای یک دوره نامشخص مسئولیت کامل امنیت این منطقه را به دست می‌گیرد؛ چراکه دیدیم زمانی که مسئولیت امنیت این منطقه را به دست نداشتیم چه اتفاقی افتاد!

نتانیاهو اضافه کرد: درباره توقف چندساعته درگیری‌ها باید بگویم که ممکن است یک ساعت این منطقه و یا یک ساعت در منطقه دیگر توقف درگیری‌ها رخ بدهد؛ اما آتش‌بس فراگیر جز با آزادسازی کامل اسرا انجام نخواهد شد.

این در حالی است که نیکلاس دی ریویر، نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد پس از پایان نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ غزه، در جمع خبرنگاران گفت: «با توجه به جدی بودن وخامت وضع انسانی و نیازهای اساسی مردم غزه، فرانسه خواستار یک آتش‌بس فوری بشردوستانه پایدار و مستمر برای کمک به غیرنظامیان در غزه است».

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه خبر داد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه، به ۱۰ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.

القدره گفت: اسرائیل در ساعات اخیر، ۲۴ کشتار انجام داده است که شمار قربانیان آن به ۲۹۲ شهید رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته