دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1402 - 14:58

آیت‌الله محمدی گلپایگانی: پیروزی انقلاب اسلامی موجب ارتقای جایگاه زنان در ایران شد

آیت‌الله محمدی گلپایگانی: پیروزی انقلاب اسلامی موجب ارتقای جایگاه زنان در ایران شد
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: انقلاب اسلامی در ایران به زنان بها داد. امروز زنان جایگاه ارزشمندی در جامعه دارند و این بی‌انصافی است که افراد چشم خود را به جایگاه باارزش زنان در کشورمان ببندند.
کد خبر : 877102

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت الله محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تودیع و معارفه ریاست بنیاد مستضعفان تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی، اسلام جانی دوباره گرفته ودر حال زنده شدن است و حتی  بالاتر از آن، شیعه به خوبی به جهان معرفی شده است.  

وی با طرح این سوال که در کدام کشور دنیا رهبری فرازنه مانند امام خمینی (ره) می‌توان یافت، افزود: این امام بود که باعث سقوط حکومت ننگین پهلوی شد.

گلپایگانی با اشاره به ویرانی‌های به جای مانده از دوران پیش از انقلاب، تصریح  کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولان با کوهی از مشکلات و کشور ویرانه‌ای مواجه شدند. از برکت این نظام بود که اتوبان‌ها در سراسر کشور توسعه یافته اند و این درحالی بود که بخش اعظمی از راه‌های شهری هم خاکی بودند و کمتر کسی اتوبان دیده بود. 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری انقلاب تاکید کرد: انقلاب به زنان بها داد. امروز زنانی که با سر و شکلی نامتعارف ظاهر می‌شود ببینند که بعد از انقلاب چقدر به زنان بها داده شده است . آن‌ها باید بدانند که زنان قبل از انقلاب چه جایگاهی داشتند، اکنون ۶٠ درصد دانشجویان در دانشگاه‌ها خانم‌ها هستند و هر زنی می‌تواند به تحصیل خود ادامه دهد و پزشک شود و این بی‌انصافی است که آدم این موضوعات را نبیند و چشم خود را ببیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته