دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1402 - 11:11

قالیباف: طوفان الاقصی در فلسطین معادلات نظم جهانی را جابه‌جا کرد

قالیباف: طوفان الاقصی در فلسطین معادلات نظم جهانی را جابه‌جا کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران، گفت: طوفان الاقصی در فلسطین معادلات نظم جهانی را جابه‌جا کرد.
کد خبر : 876778

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در مراسم ۱۳ آبان ۱۴۰۲ لانه جاسوسی که از ساعت ۹ صبح امروز شنبه در تهران همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها همواره در طول تاریخ در همه شرایط در مقابل امنیت ملی و منافع ملی و پیشرفت کشور ما ایستاده و دست به توطئه، جنگ و کودتا زدند. تاریخ به این موضوع شهادت می‌دهد. اما ما بر اساس باور‌ها و سنت‌های الهی در برابر آنان مقاومت کردیم. آن‌ها به دنبال این هستند تا قدرت بازدارنده ما و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف را بازدارند.

وی تصریح کرد: بدون شک تاریخ همه کشورها، ملت‌ها و اقوام پر از نقاط فراز و نشیب  است. ما هم در ایران اسلامی و در نهضت اسلامی خود به رهبری حضرت امام (ره) دارای این روز‌ها هستیم، روز‌ها و زمان‌های خاصی در طول این نهضت اسلامی که مایه حیات مجدد اسلام شد داریم ازجمله یوم الله سیزده آبان.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره وقایع ۱۵ خردادماه سال ۱۳۴۲ وماه محرم بعد از آن که در اصل آغاز نهضت اسلامی بود، گفت: حضرت امام (ره) درچهارم آبان‌ماه  سال ۱۳۴۳آبان‌ماه که بحث کاپیتولاسیون مطرح شد و بر اساس آن آمریکایی‌ها حقوق ویژه‌ای را گرفتند، یک سخنرانی تاریخی ایراد کرد  و وقتی از اینجا به آن سخنرانی نگاه می‌کنیم به عظمت امام، نگاه امام و تشخیص ایشان پی می‌بریم.

رئیس جمهور آمریکا منفورترین افراد دنیا پیش ملت ایران است

وی در ادامه اظهار کرد: امام در آن روز فرمودند رئیس جمهور آمریکا بداند که منفورترین افراد دنیا پیش ملت ایران است و تمام گرفتاری‌های ما به آمریکا بازمی‌گردد. اسرائیل نیز موجود آمریکا است. ۶۵ سال قبل  حضرت امام خمینی (ره) به این موضوع اشاره  فرمودند.

قالیباف با اشاره به سالروز تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سیزده آبان، خاطر نشان کرد:  این نگاه امام حاکی از شناخت دقیق آمریکا است. زمانی که به سال‌های قبل نگاه می‌کنیم متوجه این موضوع می‌شویم.  سیزده آبان ادامه یافت  و در سال ۵۷ بسیاری از دانش آموزان در دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شدند. بعد از پیروزی انقلاب نیز در سیزده آبان سال ۵۸ شاهد تسخیر لانه جاسوسی بودیم که امام فرمودند مهم‌تر از انقلاب اول بود؛ چراکه اسناد و مدارک مربوط به این واقعه نشان می‌داد که امریکایی‌ها  به دنبال کودتایی همانند ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲  بودند که باعث شدند دولت ملی شکست بخورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جنگ، تجزیه‌طلبی و حمله به طبس از دیگر جنایات امریکا علیه مردم ایران است و همه نشان‌دهنده خوی استکباری و ظالمانه دولتمردان کاخ سفید است. حضرت امام خمینی (ره) به درستی فرمود آمریکا شیطان بزرگ است و هر بدبختی که امروز در دنیا وجود دارد ریشه در خوی حیوان‌صفتی دولتمردان آمریکا دارد.

وی تاکید کرد:  تاریخ گواه این سخنان است  و تا به امروز نیز حقانیت این سخنان ثابت شده است. از همان ابتدا روحیه مقاومت و مبارزه با ظلم در ذات انقلاب اسلامی بود. مقاومت از ابتدای نهضت مبتنی بر سنت‌های الهی،  قرآن کریم و باور‌ها و چارچوب حرکت ملت ایران و امت اسلامی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا و ازناب آن از جمله رژیم صهیونیستی هم در قبل از انقلاب و هم در بعد از انقلاب، همیشه به دنبال ظلم و جنایت علیه ایران بودند، اما روحیه مبارزه با این جنایات آن طور که باید در قبل از انقلاب وجود نداشت. در انقلاب اسلامی مبانی مبارزه را مبتنی بر سنت‌های الهی پیش بردیم. همیشه در تاریخ آمریکایی‌ها در هر شرایطی مقابل امنیت ملی، منافع ملی و پیشرفت کشور در همه حوزه‌ها ایستادند. کودتا کردند و جنگ و جنایت به راه انداختند تاریخ در این زمینه شهادت می‌دهد.

وی ادامه داد: براساس این باور‌ها، مقابل امریکایی‌ها ایستاده‌ایم. آن‌ها به دنبال این بوده که قدرت بازدارندگی و پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف را سلب کنند و اکنون نیز هستند. واقعیت این است که بین مقاومت و منافع ملی تعارضی وجود ندارد. مقاومت اهل هوشمندی، تدبیر، شجاعت و حساب و کتاب است.  البتهدر کنار این موضوع امید به خدایی داریم که به ما کمک می‌کند، کمکی که نه در محاسبات ما و نه در محاسبات دشمن نمی‌گنجد.  

قالیباف اظهار کرد: شکی در این نیست که مقاومت هزینه دارد، اما بدانیم که تسلیم شدن هم دارای هزینه است. ما هزینه مقاومت را می‌دهیم، چون سرمایه گذاری است.  

انتهای مسیر مقاومت، پیروزی و سربلندی است

وی با تاکید بر این‌که انتهای مسیر سازش، ورشکستگی و سرشکستگی و انتهای مسیر مقاومت پیروزی و سربلندی و عزت است، تصریح کرد: امروز نمونه مشخص و روشن مقاومت را به عینه می‌بینید، لازم نیست به ده‌ها سال قبل بازگردیم بلکه نمونه عملی مقاومت طوفان‌الاقصی است.  
قالیباف گفت:  عملیات طوفان‌الاقصی را نقطه عطفی بود که  تاریخ را جابه‌جا کرد.   کسانی که مسائل راهبردی، استراتژیک و ژئوپلتیک را دنبال می‌کنند همه حرف از نظم نوین جهانی می‌زنند؛ حرکت طوفان‌الاقصی معادلات نظم جهانی و عناصر و عوامل محاسباتی آن را در سطح جهانی و منطقه‌ای جابه‌جا کرد به طوری که رژیم صهیونیستی و آمریکا هر اقدامی هم انجام دهند نمی‌توانند شرایط را به قبل برگردانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیدایش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: بعد از آغاز جنگ جهانی اول انگلیسی‌ها تصمیم گرفتند که این جرثومه فساد و ناامنی را در منطقه فلسطین پایه‌گذاری کنند. از سال ۱۹۱۴ میلادی این مسیر طی شد تا این‌که انگلیسی‌ها در سال ۱۹۴۸ در شورای امنیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند. این شیطنت‌ها تا امروز یعنی بعد از گذشت ۷۵ سال ادامه دارد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی وانمود می‌کرد که  ارتش این رژیم  مقتدر بوده و  همه چیز را در منطقه کنترل می‌کند در نهایت ارتشی شکست ناپذیر بود و به همین دلیل است که جنگ‌های پیش دستانه و نبرد‌ها را به خارج از سرزمین اشغالی می‌برد. این ارتش مدعی برقراری امنیت داخلی بود و به قدرت بازدارندگی خود افتخار کرده و به گنبد آهنین‌اش می‌نازید. این تصویری بود که رژیم صهیونیستی در طول ۷۵ سال برای خودش ترسیم کرد، اما همه قدرت پوشالی‌اش را دنیا دیدند به طوری که شب گذشته هم سید نصرالله بیان کرد ما فقط نمی‌گوییم که این‌ها خانه عنکبوتی هستند بلکه همه دنیا چنین چیزی را فهمید.

به شهادت رساندن زنان و کودکان اوج حیوان‌صفتی رژیم صهیونیستی است

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با بمب کودکان و زن و بچه‌ها را به شهادت رسانده و خانه‌ها را تخریب می‌کند؛ این قدرت نیست؛ بلکه اوج پستی، حیوان‌صفتی و رذالت و درماندگی است.

قالیباف تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بداند هر کاری در غزه انجام دهد و هر اتفاقی که بیفتد هرگز این نقطه عطف در معادلات تغییر نمی‌کند. این همان جمله کلیدی، حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری است که فرمودند هرگز این شکست ترمیم‌پذیر نیست.

نتانیاهو بداند اولین قربانی حادثه خواهد بود

قالیباف با پیش‌بینی از آینده نتانیاهو اظهار کرد: نتانیاهو این مرد پلید و خبیث بداند اولین قربانی حادثه خواهد بود،   البته مقصر اصلی همه این جنایات را به طور روشن و مشخص آمریکای جنایتکار می‌دانیم که این جنایات به دستور و حمایت و پشتیبانی آمریکا انجام می‌شود. ما هرگز این حرف خبیثانه رئیس جمهور آمریکا در سفر اول‌اش بعد از عملیات به تلاویو فراموش نمی‌کنیم که گفت اگر تا امروز اسرائیل هم وجود نداشت لازم بود که یک کشور اسرائیل را اینجا ایجاد کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات امام (ره) تصریح کرد: امام بیش از ۶۰ سال قبل در چنین روزی این حرف را برای آمریکا و اسرائیل زد؛ امروز به آمریکای شیطان و شیطان‌پرست می‌گویم شیطنت نکن و دوباره محاسبه غلط در دستگاه محاسباتی خود نداشته باش.

وی تاکید کرد: مقاومت و گروه‌های مقاومت، دولتی و دولت‌محور نیستند بلکه گروه‌هایی برآمده از ایمان و اراده مبارزه با ظلم و ستم و جنایت هستند پس مطمئن باشید این گروه‌ها طعم تلخ شکست و انتقام را به جنایتکاران صهیونیست نشان خواهند داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا در سفر تبلیغاتی‌اش به کالیفرنیا در ۱۳ آبان سال گذشته یادآور شد: آن زمان رئیس جمهور آمریکا گفت که دنبال این هستیم که ایران را آزاد کنیم و تا چند هفته دیگر ایران آزاد می‌شود، اما امروز ۱۳ آبان است و ما در خیابان‌های تهران و ایران اسلامی حضور داریم و همه آن‌ها تا خرخره گرفتار بزرگترین مسائل امنیت داخلی و خارجی در فلسطین اشغالی هستند.  

وی این شرایط را بیانگر عظمت انقلاب اسلامی و قدرت امت اسلامی و تحقق وعده الهی دانست و گفت: بیچاره آن کشور‌هایی که روی حمایت این رژیم  رفتنی حساب باز کرده بودند

هسته‌ای بهانه است، آن‌ها از استقلال ما می‌ترسند

وی در ادامه با اشاره به بهانه گیری‌های غرب از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران تاکید کرد: هسته‌ای بهانه است آن‌ها از قدرت و استقلال ما می‌ترسند چرا که رژیم صهیونیستی جنایتکار بیش از ۱۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و برخی از کشور‌های دیگر در منطقه هم چنین کلاهک هسته‌ای دارند، اما با آن‌ها رفتار مسالمت‌آمیز می‌شود؛ ما بار‌ها گفته‌ایم که دنبال چنین چیزی نیستیم، نداریم و به دنبال‌اش هم نمی‌رویم، اما آن‌ها این موضوع را بهانه کرده‌اند برای این‌که اجازه پیشرفت و استقلال را به ملت بزرگ ایران ندهند.

قالیباف مهم‌ترین مبارزه را در مسائل داخلی مربوط به حل مشکلات اقتصادی دانست و اظهار کرد: باید تمامی تلاش‌مان در راستای گره‌گشایی در مسائل اقتصادی کشور باشد.  

وی تلاش برای حل مشکلات اقتصادی همچون مبارزه با آمریکا دانست و گفت:  این موضوع با اولویت در دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود و باید اولویت همه حتی اندیشمندان و هم بخش خصوصی باشد و همه با نگاه مجاهدانه و مقدس به آن بنگرند، چرا که خداوند وعده داده اگر در مسیر او گام برداریم و خالصانه پیش برویم بدون شک موفقیت و عزت حاصل می‌شود اجر اخروی با کسانی است که مجاهدان فی‌سبیل الله باشند و در مسیر خدا، امام و شهدا و خدمت به مردم و تحقق فرامین رهبری و گره‌گشایی از مردم حرکت کنند که ان‌شاالله در این مسیر گام برمیداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته