دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1402 - 09:39

راهپیمایی ۱۳آبان‌ همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار شد

راهپیمایی ۱۳آبان‌ همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار شد
مراسم «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» همزمان در تهران و دیگر شهرهای کشورمان برگزار شد.
کد خبر : 876737

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا ، نواختن زنگ استکبارستیزی امروز ۱۳ آبان در دبیرستان شهید فهمیده منطقه ۷ تهران با حضور رضا مراد صحرایی وزیر آموزش‌وپرورش، اصغر باقر زاده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش و علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران برگزار شد.

۱۳ آبان ماه‌روز دانش‌آموز و همچنین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق مهم در سه مقطع تاریخی سال‌های ۱۳۴۳ (تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه)، ۱۳۵۷ (کشتار وحشیانه دانش‌آموزان) و ۱۳۵۸ (تسخیر لانه جاسوسی) در ذهن دانش آموزان و عموم مردم ماندگار شده است.

سیزدهم آبان با نام‌گذاری روز مبارزه با استکبار جهانی در تقویم رسمی کشورمان، نقطه عطفی در مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی و در رأس آن با امریکاست که به فرموده مقام معظم رهبری سیزده آبان روز بسیار مهمی است؛ به یک معنا روز دانش‌آموز است، به یک معنا روز دانشجوست، به یک معنا روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکبار است.

به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی

در این مراسم پلاکاردها با مضمون آزادی فلسطین و قدس شریف در کنار عکس‌هایی از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دستان مردم خودنمایی می‌کرد ، همچنین مداحی، اجرای گروه‌های سرود و امضای طومار شکایت قضائی علیه آمریکا از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این مراسم بود. 

شرکت کنندگان در این راهپیمایی تصاویری از رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی، سیدحسن نصرالله و همچنین کودکانی که در غزه و در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، در دست داشتند . بسیاری از افراد به صورت خانوادگی در این راهپیمایی شرکت کردند و با در دست داشتن پلاکاردهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار و نفرت خود را از آمریکا اعلام کردند.

همچنین شرکت کنندگان در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی، پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند.

شعار یا حیدر 

شرکت کنندگان در این مراسم در کنار پرچم ایران، پرچم‌های فلسطین، حزب الله لبنان و دیگر نیروهای مقاومت را دست داشته و شعار «یا حیدر» سر می دادند. همچنین در طول مسیر برگزاری این مراسم  انواع سرودهای انقلابی در این مراسم پخش شد.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی هم مانند سال‌های قبل، نمادهای مقابله با رژیم صهیونیستی از سوی راهپیمایان حمل می کردند و این بار هم نماد تابوت اسرائیل را در مسیر راهپیمایی حمل کردند.
از حاشیه‌های جالب این مراسم حمل ماکت نتانیاهو درحال که تسلیم در دست برخی از دانش آموزان بود و یکی دیگر از تصاویر جالب توجه که دانش‌آموزان در مسیر راهپیمایی با خود حمل می‌کردند، مربوط به مریم رجوی منافق بود که تصویر مریم رجوی با هیتلر ترکیب شده بود

حمایت مادران ایرانی از کودکان فلسطینی 

مادران ایرانی که با کودکان خود در مراسم ۱۳ آبان حاضر شده بودند، با اشعار و نامه‌های خود حمایت خود از کودکان فلسطین را اعلام کردند، همچنین دانش آموزان با سرودهای حماسی پیام ایستادگی در مقابل آمریکا و رژیم اسرائیل و حمایت از فلسطین را به دنیا مخابره کردند.

عملیات طوفان لاقصی نقطه عطف بود 

در ادامه این مراسم، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان سخنرانی کرد و گفت: «عملیات طوفان الاقصی نقطه عطف بود و تاریخ را جابه‌جا کرد. با صراحت می‌گویم که همه استراتژیست‌ها و کارشناسان مسائل ژئوپلتیکی حالا حرف از نظم نوین جهانی می‌زنند. این عملیات معادلات جهان را در سطح بین‌المللی جابه‌جا کرد. رژیم صهیونیستی هر کاری هم بکند، وضعیت به ماقبل این عملیات باز نخواهد گشت.»

وی اظهار داشت: «شکی در این نیست که مقاومت هزینه دارد، اما تسلیم شدن هم هزینه دارد، چه بسا بیشتر از مقاومت. هزینه مقاومت همانند سرمایه‌گذاری است، اما هزینه تسلیم باج دادن است. این هیچ نتیجه‌ای ندارد و باعث از دست رفتن شرافت، انسانیت و آزادگی می‌شود. انتهای مسیر سازش، ورشکستگی و سرشکستگی است و انتهای مسیر مقاومت پیروزی و سربلندی است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «رژیم صهیونیستی با بمب‌های آنچنانی کودکان و زنان و خانه‌ها را بمباران می‌کند. این قدرت است؟ این اوج پستی، رذالت و درماندگی است. رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بدانند هر کاری در غزه اتفاق بیفتد، این نقطه عطف تغییر نخواهد کرد و این شکست هرگز ترمیم‌پذیر نخواهد بود.»

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته