دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایران تا پایان سال در پرورش جوجه خودکفا می‌شود

ایران تا پایان سال در پرورش جوجه خودکفا می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی گفت: حمایت از تولید ملی به هر قیمت ممکن مورد تأکید است و تا پایان امسال کشور در پرورش جوجه و صنعت مرغ، خودکفا خواهد شد.
کد خبر : 876239

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی گفت: حمایت از تولید ملی به هر قیمت ممکن مورد تأکید است و تا پایان امسال کشور در پرورش جوجه و صنعت مرغ، خودکفا خواهد شد.

نیکبخت روز سه‌شنبه در دیدار با آیت‌الله سید احمد علم الهدی در مشهد افزود: امروز کمبود جوجه از طریق واردات از کشورهای اروپایی تأمین می‌شود که ناگوار است.

او بیان کرد: زمانی که در حال رایزنی برای اخذ رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی بودم، نمایندگان ملت تأکید داشتند که برنامه خود را تشریح کنیم، زیرا قیمت برخی اقلام همچون مرغ به حدود ۱۱۰ هزار تومان رسیده و عرصه بسیار تنگ شده بود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با این حال تأکید بر این است که نباید نگاه به خارج باشد و وقتی در هر زمینه مشکلی پیش آمد، این‌طور نباشد که فوراً واردات به‌عنوان تنها گزینه اصلاح مشکل مطرح شود.

او اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع این است که وزارت جهاد و کشاورزی با سفره مردم سر و کار دارد و چیزی که امروز در محور امور است، افزایش بهره‌وری در تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی است.

نیکبخت افزود: آنچه امروز در سازوکار تولید وجود دارد، ظرفیت مطلوب و قدرتمندی است و فقط باید بهره‌وری را در ابعاد مختلف افزایش داد تا وفور کالا در بازار حاصل شود.

او بیان کرد: در شهریور امسال روزانه ۶۰ هزار تن گوجه‌فرنگی برداشت می‌شد و این در حالی بود که نیاز بازار از ۷ هزار تن در روز فراتر نمی‌رود. اینجا بود که صنعت به کمک آمد و از آستان قدس رضوی در خراسان گرفته تا کارخانجات بزرگ صنایع غذایی در اراک، البرز، آذربایجان شرقی و فارس، اضافه برداشت این محصول مهم را به تولیدات صنعتی غذایی تبدیل کردند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: راهبرد ما این بود که صنعت با تولیدکننده مرتبط شود و پس از آن، بازرگان نیز با صاحبان صنایع ارتباط پیدا کنند که این ارتباط مستقیم، دست رانت و سوداگر را از بازار کوتاه می‌کند، فرآوری و بهره‌وری را رونق می‌بخشد و چشم‌اندازهای صادراتی را در صورت اشباع بازار داخل تأمین خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته